Cel: kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie oraz przez taniec; rozpoznawanie nastrojów muzycznych; reagowanie na sygnał; przeliczanie w zakresie 1-6; usprawnianie małej motoryki; uwrażliwianie na muzykę.
Pomoce: CD; farby w kolorach podstawowych; waciki kosmetyczne; tacki; makaron typu spaghetti, penne; plastelina; instrument domowy (np. garnek).
Realizacja:
- „Nasze zabawy” czerpanie radości ze wspólnych zabaw tanecznych.
Rodzic zaprasza do wspólnej zabawy wszystkich domowników.
Propozycje piosenek:
Fasolki „Moja fantazja”
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I
Fasolki „Smutne reggae”
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=4kcxy5TI354
Śpiewające brzdące „Gdacze kura: ko, ko, ko”
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
„Piosenki dla dzieci i rodziców” Marek Grechuta
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=vsFwtviriig&list=PL1BF534B06D49D423
Rodzic prosi dziecko o podzielenie się informacją, która piosenka podobała się najbardziej, która ma lepszy nastrój, jaka lepiej nadaje się do tańca.
- „Wesoły obrazek” kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne.
Proszę przygotować dla dziecka kartkę A4, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Dziecko określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików dziecko wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki. Omawiamy rysunek z dzieckiem, chwalimy za wykonaną pracę.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
- „Policz dźwięki” przeliczanie w zakresie 1-6, usprawnianie małej motoryki.
Dziecko siedzi przy stoliku. Proszę przygotować tacę z makaronem typu spaghetti i penne. Rodzic gra, np. na drewnianych łyżkach lub garnku, plastikowej misce. Dziecko liczy, ile dźwięków zostało zagranych i kładzie przed sobą tyle makaronu. Po zabawie matematycznej dziecko układa z makaronu obrazki, może łączyć makaron z plasteliną.
- „Figurki” zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko biega/chodzi w miarę możliwości warunków mieszkalnych – w rytm muzyki (szybko-wolno). Pauza, Rodzic mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w……– tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga w bezruchu, przybierając pozę charakterystyczną dla podanego hasła. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
Moja propozycja:
Z serii „Gimnastyczne figle muzyczne”
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
Miłej muzycznej zabawy 🙂