Cel: kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie oraz przez taniec; rozpoznawanie nastrojów muzycznych; reagowanie na sygnał; przeliczanie w zakresie 1-6; usprawnianie małej motoryki; uwrażliwianie na muzykę.

Pomoce: CD; farby w kolorach podstawowych; waciki kosmetyczne; tacki; makaron typu spaghetti, penne; plastelina; instrument domowy (np. garnek).

Realizacja:

  1. „Nasze zabawy” czerpanie radości ze wspólnych zabaw tanecznych.

Rodzic zaprasza do wspólnej zabawy wszystkich domowników.

Propozycje piosenek:

Fasolki „Moja fantazja”

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I

Fasolki „Smutne reggae”

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=4kcxy5TI354

Śpiewające brzdące „Gdacze kura: ko, ko, ko”

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

„Piosenki  dla dzieci i rodziców” Marek Grechuta

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=vsFwtviriig&list=PL1BF534B06D49D423

Rodzic prosi dziecko o podzielenie się informacją, która piosenka podobała się najbardziej, która ma lepszy nastrój, jaka lepiej nadaje się do tańca.

  1. „Wesoły obrazek” kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne.

Proszę przygotować dla dziecka kartkę A4, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Dziecko określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików dziecko wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki.  Omawiamy rysunek z dzieckiem, chwalimy za wykonaną pracę.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

  1. „Policz dźwięki” przeliczanie w zakresie 1-6, usprawnianie małej motoryki.

Dziecko siedzi przy stoliku. Proszę przygotować tacę z makaronem typu spaghetti i penne. Rodzic gra, np. na drewnianych łyżkach lub garnku, plastikowej misce. Dziecko liczy, ile dźwięków zostało zagranych i kładzie przed sobą tyle makaronu. Po zabawie matematycznej dziecko układa z makaronu obrazki, może łączyć makaron z plasteliną.

  1. „Figurki” zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dziecko biega/chodzi w miarę możliwości warunków mieszkalnych – w rytm muzyki (szybko-wolno). Pauza, Rodzic mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w……– tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga w bezruchu, przybierając pozę charakterystyczną dla podanego hasła. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Moja propozycja:

Z serii „Gimnastyczne figle muzyczne”

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

 

Miłej muzycznej zabawy 🙂