1. Serce na dłoni.

 

CELE:

  • wypowiadanie się na temat przeczytanej książki;
  • rysowanie wzorów grafomotorycznych;
  • przygotowywanie słoika z serduszkami;
  • podawanie nazw obiektów w kolorze czerwonym,

 

 

  • „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – tworzenie słoika z serduszkami, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć, emocji. Opiekun daje dziecku słoik. Dziecko wycina z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku zapisuje lub rysuje, za co kochają swoją rodzinę. Mogą to być pojedyncze słowa (także zapisane z pomocą opiekuna) czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dziecko lubi wykonywać z najbliższymi. Dziecko wrzuca serduszka do słoika. Można ozdobić go czerwoną wstążką, a na nakrętce nakleić jedno z serduszek.

 

  • „Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów, zabawa ruchowo-językowa z piłką, poszerzanie słownika. Opiekun rzuca piłkę do dziecka. Mówi przy tym: Czerwony jak…. Dziecko łapie piłkę i podaje przykłady czerwonych przedmiotów. Przykłady nie mogą się powtarzać. (zabawa opiekun, rodzic, rodzeństwo).

 

 

  • KARTY PRACY (5-latek):
  • Praca z KP4.24b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie, budowanie wypowiedzi.

 

 

  • KARTY PRACY (4-latek):
  • „Na biwaku” – praca z KP2.40. Rozmowa na temat ilustracji, wycinanie namiotu z papieru kolorowego i naklejanie go.

 

 

Źródło:

„Plac zabaw”. Przewodnik metodyczny. Pięciolatek. Część 4. Wydawnictwo WSiP

„Plac zabaw”. Przewodnik metodyczny. Czterolatek. Część 2. Wydawnictwo WSiP

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Jeśli dziecko nie potrafi samo narysować serduszek, można mu w tym pomóc (w zależności od możliwości dziecka – opiekun rysuje dla dziecka wzór serca na oddzielnej kartce, a następnie dziecko rysuje serca samo wg tego wzoru tak jak potrafi lub opiekun rysuje serca za dziecko).
  • Proszę zwrócić uwagę czy dziecko prawidłowo trzyma nożyczki, a także czy stara się wycinać po śladzie.
  • Podczas wykonywania karty pracy (5-latek) proszę dziecko nakierowywać jak może wykonać polecenie (np. niech dziecko najpierw w każdym rzędzie zaznaczy sobie kropką kratki, które później pokoloruje).
  • Karty pracy (4-latek): proszę zwrócić uwagę czy dziecko prawidłowo przelicza, przy stawianiu kresek w ramce można nakierować dziecko w ten sposób, że jedno koło = jedna kreska (niech dziecko stawi kreski na bieżąco).