Temat tygodnia: Święto mamy i taty

Temat dnia: Kocham Cię, mamo! Kocham Cię, tato!

 

Cele:

  • kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych

 

 

  1. „Chcę być jak mama, chcę być jak tata!” – zabawa z elementami pokazywania.

Dziecko siedzi i kończy zdanie: Chcę być jak mama, bo… lub Chcę być jak tata, bo…. oraz wykonuje ruch z tym związany.

 

  1. „Co robimy razem?” – rozmowa na temat sposobów spędzania czasu z rodziną na podstawie doświadczeń dzieci.

Dziecko opowiada, jak spędza czas ze swoją rodziną. Rodzic pyta, czy byłeś/łaś kiedyś z rodzicami na biwaku, spałeś/łaś pod namiotem.Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia namiotu lub przynosi prawdziwy namiot i wspólnie z dziećmi go rozkłada.

 

  1. „Na biwaku” – praca z KP2.40. Rozmowa na temat ilustracji, wycinanie namiotu z papieru kolorowego i naklejanie go. Rodzic czyta polecenie, dziecko wykonuje zadanie.

 

  1. „Rodziny zwierząt” – Rodzic dziecku szepcze na ucho, jakim jest zwierzątkiem (kot, pies, kura lub kaczka). Dziecko przemieszcza się po sali, naśladując głos tego zwierzątka, i staraj się znaleźć swoją rodzinę. Wszyscy szukają się jednocześnie, używając tylko odgłosów wydawanych przez zwierzęta.

 

  1. „Taniec dla rodziców” – do dowolnego utworu dziecko tańczą. Dziecko tańczy na gazecie tak, by żadną stopą nie wyjść poza jej obręb. Rodzic podaje kolejne komendy: skaczemy na prawej nodze, na lewej nodze, wokół własnej osi. Zabawa kończy się gdy dziecko wyjdzie poza gazetę.

 

  1. „Wyspa dzieci” – rodzic ustawia na środku dużą piłkę i daje dziecku małą piłkę. Dziecko na sygnał rzuca piłką do celu – dużej piłki. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.