Piątek 22 maja 2020r.

Temat dnia: Święto mamy i taty

CELE OGÓLNE:

– Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;

– Doskonalenie sprawności manualnej podczas rysowania kwiatka dla rodziców;

– Wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości;

– Rozwijanie wyobraźni podczas planowania i wykonania pracy plastycznej;

– Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami

– Nabywanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty

  1. „Z mamą i tatą” – swobodne wypowiedzi dziecka. Dziecko siedzi na dywanie, trzyma maskotkę – miś, lalka, itp.( do wyboru przez dziecko). Zabawę zaczyna

Rodzic, który mówi: Dziś …(np. miś) opowiedział mi, jak spędza czas ze swoją mamą. Najchętniej jadą razem do lasu, spacerują i oglądają rośliny i zwierzątka. Bardzo lubi, gdy razem z mamą pieką pyszne ciasteczka. Lubi też bawić się z mamą w chowanego. Miś jest ciekawy, w co ty lubisz się bawić i co najczęściej robicie wtedy, gdy jesteś ze swoimi rodzicami. Dziecko opowiada o swoich ulubionych zabawach.

  1. „Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa ruchowo-słuchowa.

Rodzic i dziecko rysują kwiatek zgodnie z instrukcją z wiersza.

„Kwiatek” Arkadiusz Maćkowiak

Od kółeczka zaczynamy,  Rysują kółko.

Wokół niego płatki damy. Rysują wokół koła płatki.

A łodyga? Kreska długa. Rysują kreskę w dół od środkowego koła.

Wierzę w ciebie, to się uda!

Teraz listki raz, dwa, trzy.  Rysują listki w dowolnych miejscach  na łodydze.

Pokoloruj wszystko ty.

 

3. „Chcę być jak mama, chcę być jak tata!” – zabawa z elementami pokazywania. Dziecko kończy zdanie rozpoczęte przez Rodzica: Chcę być jak mama, bo… lub Chcę być jak tata, bo…. oraz wykonuje ruch z tym związany – Rodzic naśladuje. Np. Chcę być jak mama, bo mama pięknie maluje. (wykonują gest malowania pędzlem).

  1. „Czego można życzyć rodzicom?” – układanie życzeń. Dziecko mówi, jakie życzenia można złożyć rodzicom. Rodzic pomaga dziecku konstruować poprawne wypowiedzi.
  2. „Moja mama, mój tata” – zabawa plastyczna.

Ozdabianie sylwet wg własnego pomysłu. Rodzic dostarcza dziecku różnorodnych, dostępnych materiałów: kolorowy papier, wełna, kawałki materiałów itp. Dziecko same decyduje, jakie materiały będzie wykorzystywało do ozdobienia sylwety.

                                                             

  1. Dróżka do domu” – zabawa ruchowa z elementem skoku.

Rodzic rozkłada na dywanie białe kartki- droga , oraz kolorowe kartki z gazet – kałuże. W jednym miejscu wyznaczony jest dom – miejsce, do którego ma dojść dziecko. Dziecko porusza się w szybkim tempie tylko po białych kartkach, starając się nie wpaść do kałuży. Jeśli stanie na kolorowej kartce – wraca na start.

  1. Zabawy matematyczne:
  • Lalki i misie” – zabawa dydaktyczna. Dziecko i  Rodzic, mają po 2 zabawki np. lalkę i  misia ( lub inne dwie maskotki). Rodzic prosi, by dziecko porównało wielkość dwóch zabawek. Demonstruje, jak to się robi – kładzie na podłodze obydwie zabawki, tak by ich nogi były na jednej linii. Następnie ustala razem z dzieckiem,  która z zabawek jest wyższa, a która niższa. Potem dziecko próbuje porównać wzrost swoich zabawek, np. lalki i misia oraz zabawek Rodzica. Następnie Rodzic wybiera jedną zabawkę i kładzie ją na dywanie. Dziecko określa, czy jego zabawka jest od niej wyższa czy niższa, i kładzie ją po odpowiedniej stronie, np. wyższe po prawej, niższe po lewej stronie.
  • Zagraj w grę: Figury

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html