Piątek 22 maja 2020r.
Temat dnia: Święto mamy i taty
CELE OGÓLNE:
– Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;
– Doskonalenie sprawności manualnej podczas rysowania kwiatka dla rodziców;
– Wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości;
– Rozwijanie wyobraźni podczas planowania i wykonania pracy plastycznej;
– Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami
– Nabywanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty
- „Z mamą i tatą” – swobodne wypowiedzi dziecka. Dziecko siedzi na dywanie, trzyma maskotkę – miś, lalka, itp.( do wyboru przez dziecko). Zabawę zaczyna
Rodzic, który mówi: Dziś …(np. miś) opowiedział mi, jak spędza czas ze swoją mamą. Najchętniej jadą razem do lasu, spacerują i oglądają rośliny i zwierzątka. Bardzo lubi, gdy razem z mamą pieką pyszne ciasteczka. Lubi też bawić się z mamą w chowanego. Miś jest ciekawy, w co ty lubisz się bawić i co najczęściej robicie wtedy, gdy jesteś ze swoimi rodzicami. Dziecko opowiada o swoich ulubionych zabawach.
- „Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa ruchowo-słuchowa.
Rodzic i dziecko rysują kwiatek zgodnie z instrukcją z wiersza.
„Kwiatek” Arkadiusz Maćkowiak
Od kółeczka zaczynamy, Rysują kółko.
Wokół niego płatki damy. Rysują wokół koła płatki.
A łodyga? Kreska długa. Rysują kreskę w dół od środkowego koła.
Wierzę w ciebie, to się uda!
Teraz listki raz, dwa, trzy. Rysują listki w dowolnych miejscach na łodydze.
Pokoloruj wszystko ty.
3. „Chcę być jak mama, chcę być jak tata!” – zabawa z elementami pokazywania. Dziecko kończy zdanie rozpoczęte przez Rodzica: Chcę być jak mama, bo… lub Chcę być jak tata, bo…. oraz wykonuje ruch z tym związany – Rodzic naśladuje. Np. Chcę być jak mama, bo mama pięknie maluje. (wykonują gest malowania pędzlem).
- „Czego można życzyć rodzicom?” – układanie życzeń. Dziecko mówi, jakie życzenia można złożyć rodzicom. Rodzic pomaga dziecku konstruować poprawne wypowiedzi.
- „Moja mama, mój tata” – zabawa plastyczna.
Ozdabianie sylwet wg własnego pomysłu. Rodzic dostarcza dziecku różnorodnych, dostępnych materiałów: kolorowy papier, wełna, kawałki materiałów itp. Dziecko same decyduje, jakie materiały będzie wykorzystywało do ozdobienia sylwety.
- „Dróżka do domu” – zabawa ruchowa z elementem skoku.
Rodzic rozkłada na dywanie białe kartki- droga , oraz kolorowe kartki z gazet – kałuże. W jednym miejscu wyznaczony jest dom – miejsce, do którego ma dojść dziecko. Dziecko porusza się w szybkim tempie tylko po białych kartkach, starając się nie wpaść do kałuży. Jeśli stanie na kolorowej kartce – wraca na start.
- Zabawy matematyczne:
- „Lalki i misie” – zabawa dydaktyczna. Dziecko i Rodzic, mają po 2 zabawki np. lalkę i misia ( lub inne dwie maskotki). Rodzic prosi, by dziecko porównało wielkość dwóch zabawek. Demonstruje, jak to się robi – kładzie na podłodze obydwie zabawki, tak by ich nogi były na jednej linii. Następnie ustala razem z dzieckiem, która z zabawek jest wyższa, a która niższa. Potem dziecko próbuje porównać wzrost swoich zabawek, np. lalki i misia oraz zabawek Rodzica. Następnie Rodzic wybiera jedną zabawkę i kładzie ją na dywanie. Dziecko określa, czy jego zabawka jest od niej wyższa czy niższa, i kładzie ją po odpowiedniej stronie, np. wyższe po prawej, niższe po lewej stronie.
- Zagraj w grę: Figury
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html