Piątek 22.05.2020

Temat: Uczymy się wyrażać emocje

Cele:

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie;
  • rozpoznawanie nastrojów muzycznych;

Zajęcia:

„Co to za piosenka?” – usprawnianie słuchu, śpiew indywidualny i zbiorowy. Dziecko siedzi na dywanie , jego zadaniem będzie rozpoznanie znanych piosenek po usłyszanym fragmencie. Jeżeli odgadnie zagadkę, ma prawo zaśpiewać piosenkę. Samodzielnie bądź z rodzicem.

Przykładowe piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

https://www.youtube.com/watch?v=6LlmXS7FUVI

https://www.youtube.com/watch?v=q4HQNtWK9Ys

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

https://www.youtube.com/watch?v=TOObNE05oSg

„Wesoły obrazek”- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne. Proszę przygotować dla dziecka kartkę A4, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Dziecko określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików dziecko wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki. 

źródło utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

„Figurki” – zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko biega w rytm muzyki. Pauza, mówimy: Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga bez ruchu, przybierając pozy charakterystyczne dla podanego hasła.

„Jak się czuje miś?- piosenka dla dzieci, słuchanie piosenki rozpoznawanie i nazywanie uczuć.

źródło utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g