Piątek 22.05.2020
Temat: Uczymy się wyrażać emocje
Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie;
- rozpoznawanie nastrojów muzycznych;
Zajęcia:
„Co to za piosenka?” – usprawnianie słuchu, śpiew indywidualny i zbiorowy. Dziecko siedzi na dywanie , jego zadaniem będzie rozpoznanie znanych piosenek po usłyszanym fragmencie. Jeżeli odgadnie zagadkę, ma prawo zaśpiewać piosenkę. Samodzielnie bądź z rodzicem.
Przykładowe piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
https://www.youtube.com/watch?v=6LlmXS7FUVI
https://www.youtube.com/watch?v=q4HQNtWK9Ys
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
https://www.youtube.com/watch?v=TOObNE05oSg
„Wesoły obrazek”- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez środki niewerbalne. Proszę przygotować dla dziecka kartkę A4, tace z farbami w kolorach podstawowych, waciki kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Dziecko określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików dziecko wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki.
źródło utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
„Figurki” – zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko biega w rytm muzyki. Pauza, mówimy: Figurki, figurki zamieńcie się w… − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga bez ruchu, przybierając pozy charakterystyczne dla podanego hasła.
„Jak się czuje miś?- piosenka dla dzieci, słuchanie piosenki rozpoznawanie i nazywanie uczuć.
źródło utworu: