Data: 26.05.2020 r.

Temat: Powinniśmy słuchać rodziców

Cele:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej

1.Ćwiczenie poranne:

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Dzieci rosną. Na hasło: Małe dzieci, przedszkolaki wykonują przysiad; gdy usłyszą hasło dzieci rosną – powoli prostują się, aż do wspięcia na palce.

  1.  
  • Wypowiedzi dzieci na temat: Co lubią moi rodzice ?.

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podają, dzieląc dane słowa na sylaby lub na głoski.

  • Słuchanie wiersza Koczanowskiej „Mama i tata”.

Mama i tata to świat nasz cały,

     ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczcie    

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

– Kim są dla was mama i tata?

– Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak nasi rodzice”.

Dzieci poruszają się po pokojuw wyklaskiwanym rytmie. Na hasło: Jak mama – naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.   

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 48. Rysowanie w serduszku portretów mamy i taty. Rysowanie po śladach serduszek.

 

  • Zabawa -Poczuj swoje serce. Dzieci stoją spokojnie i kładą dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby poczuły uderzenia swojego serca. Następnie dzieci biegną w miejscu około 10 sekund. Potem skaczą w miejscu jak piłka – w górę, w dół, też około 10 sekund. W dalszej części zabawy mają pokazać, jak płyną przed siebie, stojąc w miejscu (rozkładają ramiona i poruszają nimi jak podczas pływania) – też około 10 sekund. Na zakończenie zabawy zatrzymują się i znów kładą rękę na sercu. Rodzic pyta: Jak teraz bije wasze serce?

 

  • Ćwiczenia w książce, s. 88, 89.

-Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.

-Mówienie, czego potrzebują do pracy rodzice Leny i Franka.

-Określanie, jakie zawody wykonują rodzice dzieci z grupy oraz jakich narzędzi,

przyborów potrzebują w swej pracy.

-Podawanie nazw zawodów, które kojarzą się z przedstawionymi na zdjęciach

przyborami, narzędziami.

 

  • Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze.

-Zabawa o charakterze ożywiającym – Zwierzątka. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, naśladując ruchy różnych zwierząt.

-Zabawa orientacyjno-porządkowa -Ruch uliczny. Dzieci swobodnie biegają po pokoju, naśladując różne pojazdy. Rodzic trzyma dwie szarfy – czerwoną i zieloną. Podniesienie jednej z szarf powoduje określone zachowania dzieci – pojazdów.

-Zabawa -Bocian i żabki. Po pokoju swobodnie skaczą dzieci – żabki, a w rogu pokoju stoi na jednej nodze  – bocian (rodzic). Na sygnał  bocian stara się złapać żabkę. Złapana żabka zamienia się rolą z bocianem. Żabki mogą się chować w zaznaczonym skakankami stawie.

  1.  
  • Karta pracy, cz. 4, s. 49. Oglądanie zdjęcia. Rysowanie przy każdym fragmencie umieszczonym na dole karty odpowiedniej liczby kropek

Nauka wiersza „Mama i tata”  fragmentami, metodą ze słuchu