Data: 26.05.2020 r.
Temat: Powinniśmy słuchać rodziców
Cele:
- rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności fizycznej
1.Ćwiczenie poranne:
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Dzieci rosną. Na hasło: Małe dzieci, przedszkolaki wykonują przysiad; gdy usłyszą hasło dzieci rosną – powoli prostują się, aż do wspięcia na palce.
- Wypowiedzi dzieci na temat: Co lubią moi rodzice ?.
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podają, dzieląc dane słowa na sylaby lub na głoski.
- Słuchanie wiersza Koczanowskiej „Mama i tata”.
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczcie
- Rozmowa na temat wiersza.
– Kim są dla was mama i tata?
– Za co dzieci dziękują rodzicom?
- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak nasi rodzice”.
Dzieci poruszają się po pokojuw wyklaskiwanym rytmie. Na hasło: Jak mama – naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.
- Karta pracy, cz. 4, s. 48. Rysowanie w serduszku portretów mamy i taty. Rysowanie po śladach serduszek.
- Zabawa -Poczuj swoje serce. Dzieci stoją spokojnie i kładą dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby poczuły uderzenia swojego serca. Następnie dzieci biegną w miejscu około 10 sekund. Potem skaczą w miejscu jak piłka – w górę, w dół, też około 10 sekund. W dalszej części zabawy mają pokazać, jak płyną przed siebie, stojąc w miejscu (rozkładają ramiona i poruszają nimi jak podczas pływania) – też około 10 sekund. Na zakończenie zabawy zatrzymują się i znów kładą rękę na sercu. Rodzic pyta: Jak teraz bije wasze serce?
- Ćwiczenia w książce, s. 88, 89.
-Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
-Mówienie, czego potrzebują do pracy rodzice Leny i Franka.
-Określanie, jakie zawody wykonują rodzice dzieci z grupy oraz jakich narzędzi,
przyborów potrzebują w swej pracy.
-Podawanie nazw zawodów, które kojarzą się z przedstawionymi na zdjęciach
przyborami, narzędziami.
- Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze.
-Zabawa o charakterze ożywiającym – Zwierzątka. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, naśladując ruchy różnych zwierząt.
-Zabawa orientacyjno-porządkowa -Ruch uliczny. Dzieci swobodnie biegają po pokoju, naśladując różne pojazdy. Rodzic trzyma dwie szarfy – czerwoną i zieloną. Podniesienie jednej z szarf powoduje określone zachowania dzieci – pojazdów.
-Zabawa -Bocian i żabki. Po pokoju swobodnie skaczą dzieci – żabki, a w rogu pokoju stoi na jednej nodze – bocian (rodzic). Na sygnał bocian stara się złapać żabkę. Złapana żabka zamienia się rolą z bocianem. Żabki mogą się chować w zaznaczonym skakankami stawie.
- Karta pracy, cz. 4, s. 49. Oglądanie zdjęcia. Rysowanie przy każdym fragmencie umieszczonym na dole karty odpowiedniej liczby kropek
Nauka wiersza „Mama i tata” fragmentami, metodą ze słuchu