Wtorek dnia 26.05.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: DZIEŃ DZIECKA

TEMAT DNIA: MASZYNA SPEŁNIAJĄCA MARZENIA

Cele:

  1. Ćwiczenia artykulacyjne na wyrażeniach onomatopeicznych.
  2. Rozwijanie umiejętności tworzenia własnych kompozycji z gotowych elementów.
  3. Rozwijanie motoryki dużej i małej (elementy tańca).

Nasze marzenia – zajęcie z profilaktyki logopedycznej P. Siewiery-Kozłowskiej.

Nasze marzenia
Każdy ma jakieś marzenia:
Zosia by chciała konika,                                                             Dziecko kląska.
Który wesoło by brykał,                                                            Dziecko kląska.                                                                   Antek chciałby mieć pieska,                                                     Hau, hau, hau – powtarza onomatopeję.
Który z nim w domu by mieszkał.                                            Dziecko otwiera usta, wysuwa język i robi krótkie
                                                                                                       i szybkie wdechy i wydechy – zieje jak piesek.
Marysia wolałaby kotka,                                                           Miau, miau – powtarza onomatopeję.
Co chciałby pić mleczko ze spodka.                                          Robi z dłoni miseczkę i porusza językiem z dołu
                                                                                                      do góry jak kotek, który pije mleczko.
Franek zaś chciałby ogródek, 
W którym zamieszkałby dudek.                                              Kuku, kuku (głos dudka jest podobny do kukułki) –
                                                                                                      powtarzają onomatopeję.
Dudek na drzewie by siadał
I bajki wciąż opowiadał!                                                            Kuku, kuku – powtarza onomatopeję.
A ja bym chciała mieć rybkę                                                    Robi dzióbek z warg, otwiera je i zamyka jak rybka.
Złotą i bardzo szybką,
Która na moje życzenie
Spełniłaby każde marzenie!

Kotek i piesek – zabawa z czworakowaniem.

Dziecko porusza się w różnych kierunkach na czworakach. Na hasło: Piesek! – siada w siadzie klęcznym, ramiona ugina, dłonie luźno zwieszone w dół. Na klaśnięcie rodzica – dziecko znów porusza się w różnych kierunkach na czworakach. Na hasło: Kotek! – zatrzymuje się, siada na piętach, pochyla się i naśladuje picie mleka … .

Maszyna spełniające marzenia – praca plastyczna.

Rodzic prosi dziecko, by wyobraziło sobie, że istnieje maszyna spełniająca marzenia. Pyta, czego dziecko by sobie życzyło, gdyby mogło skorzystać z takiej maszyny. Rodzic proponuje aby dziecko zastanowiło się i powiedziało, jak mogłaby wyglądać taka maszyna spełniająca marzenia.                                                                                                Dziecko wypycha elementy maszyny  z K4.,22 . Układa a następnie przykleja elementy w dowolny sposób, tak aby powstała maszyna spełniająca marzenia. Może wykorzystać wszystkie lub wybrane elementy. Dziecko opowiada, w jaki sposób jego maszyna działa.

Maszyna spełniająca marzenia – zabawa ruchowa.

Dziecko chodzi po pokoju. Na klaśnięcie rodzica zatrzymuje się i go słucha. Rodzic mówi jakie marzenia spełniła maszyna np. Piotruś marzył o koniku. Jesteś konikiem – dziecko przeskakuje w miejscu z nogi na nogę, naśladuje rżenie konia; Zosia marzyła o rowerze. Jesteś rowerem – dziecko kładzie się na plecach, unosi nogi do góry i naśladuje pedałowanie.

Dzieci świata – praca z obrazkiem.

Rodzic tłumaczy dziecku, że wszystkie dzieci na świecie o czymś marzą i chcą żeby ich marzenia się spełniły. Dzieci z różnych krajów mają różny kolor skóry, włosów, kształt oczu, ale wszystkie lubią się bawić.                                      Dziecko ogląda ilustrację przedstawiającą dzieci świata i porównuje ich wygląd.

 

 

 

Wszystkie dzieci nasze są – taniec z piosenką.

Rodzic podczas śpiewania piosenki pokazuje różne figury taneczne, które dziecko za nim powtarza np. samodzielne obroty, obroty w parze z dzieckiem, machanie rękami w górze, półobroty z rękami na biodrach, kołysanie się na boki, trzymanie się za ręce i wspólne podnoszenie ich w górę i w dół. Podczas refrenu dziecko z rodzicem rytmicznie klaszczą i na koniec wykonują gest “otwieranie serca jak drzwi”.

https://www.youtube.com/watch?v=3LTFPS_-57A