Temat: U weterynarza

 

Cele:

-Zapoznanie z zasadami zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi w lesie
– Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
– Poszerzanie wiedzy na temat polskich parków narodowych i ich mieszkańców

1. ,,Uciekająca jaszczurka”- zabawa ruchowa
Dziecko kładzie się na brzuchu i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbują posuwać się do przodu.

2. ,,Czworonożni pacjenci” Zofia Gorczycka – wysłuchanie tekstu czytanego przez Rodzica/ Opiekuna

 

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.
– Jak dobrze, że jesteś- mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.
   Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów.
   Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju.
   Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.
– Ach!- woła lekarz- przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega!
Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Rodzic/ Opiekun zadaje dziecku pytania:
– Kim był przyjaciel dziadka?
– Kogo ten lekarz leczył?
– Komu najpierw pomógł lekarz?
– Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?
– Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?

 

3.,,Śniadanie Łatka”- zabawa matematyczna
Dziecko ma przygotowane fasolki i podstawki. Rodzic przygotowuje sylwetę psa, miski oraz kości. Następnie mówi: Ile fasolek masz teraz na podstawce? Włóż fasolki tak, by na każdej podstawce była jedna fasolka.

To jest Łatek
(Rodzic/Opiekun pokazuje sylwetę psa).
Łatek jest głodny. W misce ma kości (Rodzic/ Opiekun pokazuje sylwetę miski i kości).
Ma ich tyle samo, ile ty fasolek na podstawce. Czyli ile? Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?. Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?. Następnego dnia pani włożyła mu do miski 8 kostek. Włóż na podstawkę tyle samo fasolek. Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało? Łatek zjadł 1 kostkę. Ile mu zostało? Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?

Zabawę można powtórzyć jeszcze 2-3 razy.

4. ,,Tyle, ile”- zabawa pobudzająco – hamująca.
Dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób przy melodii utworu Domowa piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk
Gdy muzyka milknie, Rodzic/ Opiekun pokazuje kartonik z wybraną liczbą kropek i mówi:
Zaklaszcz tyle. Gdy melodia powraca, dziecko ponownie wykonuje dowolne ruchy. Gdy Rodzic/ Opiekun pokaże pusty kartonik, dziecko nie rusza się, pomimo polecenia.

5. ,,Karmimy pieski” liczenie

https://boberkowy-world.blogspot.com/2018/10/karmimy-pieska-zabawa-matematyczna-dla.html

 

KARTY PRACY (5-latek):

  • Praca z KP4.31a – łączenie liniami symboli parków narodowych ze zdjęciami zwierząt pokazanych na tych symbolach, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej.
  • Praca z KP4.31b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

 

KARTY PRACY (4-latek):

  • „Kto mieszka w lesie?” – opiekun rozmawia z dzieckiem na temat zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi w lesie. Tłumaczy, jakie mogą być konsekwencje nieprzestrzegania takich zasad. Praca z KP2.45 – uzupełnianie ilustracji naklejkami, rozmowa na temat sposobu zachowania się w kon­taktach ze zwierzętami przedstawionymi na ilustracji.

 

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Podczas zabaw matematycznych proszę dostosować ilość elementów do przeliczania do możliwości dziecka. Zwracamy też uwagę, aby dziecko przeliczało elementy od strony lewej do prawej, nie omijało przedmiotów podczas liczenia i podawało końcowy wynik.