Temat: U weterynarza
Cele:
– Doskonalenie
umiejętności uważnego słuchania
– Wdrażanie do posługiwania się pojęciem zera do określenia zbioru pustego

1. ,,Uciekająca jaszczurka”- zabawa ruchowa
Dziecko kładzie się na brzuchu i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbują posuwać się do przodu.

2. ,,Czworonożni pacjenci” Zofia Gorczycka – wysłuchanie tekstu czytanego przez Rodzica/ Opiekuna
Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.
– Jak dobrze, że jesteś- mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.
   Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów.
   Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju.
   Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.
– Ach!- woła lekarz- przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega!
Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Rodzic/ Opiekun zadaje dziecku pytania:
– Kim był przyjaciel dziadka?
– Kogo ten lekarz leczył?
– Komu najpierw pomógł lekarz?
– Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?
– Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?

3. ,,Śniadanie Łatka”- zabawa matematyczna
Dzieci mają przygotowane fasolki i prostokąty z okienkami z wyprawki. Rodzic przygotowuje sylwetę psa, miski oraz kości. Następnie mówi: Ile fasolek masz teraz w okienkach? Włóżcie fasolki tak, by w każdym okienku była jedna fasolka. To jest Łatek
(Rodzic/Opiekun pokazuje sylwetę psa).
Łatek jest głodny. W misce ma kości (Rodzic/ Opiekun pokazuje sylwetę miski i kości).
Ma ich tyle samo, ile wy fasolek w okienkach. Czyli ile? Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?. Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?. Następnego dnia pani włożyła mu do miski 8 kostek. Włóżcie do okienek tyle samo fasolek. Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało? Łatek zjadł 1 kostkę. Ile mu zostało? Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?

Zabawę można powtórzyć jeszcze 2-3 razy.

4. ,,Tyle, ile”- zabawa pobudzająco- hamująca.
Dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób przy melodii utworu Domowa piosenka.
Gdy muzyka milknie, Rodzic/ Opiekun pokazuje kartonik z wybraną liczbą kropek i mówi:
Zaklaszcz tyle. Gdy melodia powraca, dziecko ponownie wykonuje dowolne ruchy. Gdy Rodzic/ Opiekun pokaże pusty kartonik, dzieci nie ruszają się, pomimo polecenia.

5. ,,Karmimy pieski” liczenie

https://boberkowy-world.blogspot.com/2018/10/karmimy-pieska-zabawa-matematyczna-dla.html

6. Puzzle – psy

http://www.supercoloring.com/puzzle-games/jigsaw-puzzle-with-purebred-dogs

7. ,,Praca z K4., 15- rozcinanie obrazka  i układanie go z pamięci.

8. Wielka Księga Tropicieli – dziecko opowiada, co widzi na obrazku. Wyszukuje wskazane zwierzęta i nakleja przy nich zielone kropki.