Data: 28.05.2020

Temat: Zagadki o rodzinie

Cele:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie poczucia rytmu.

 

  1. Ćwiczenie poranne
  • Zabawa z elementem skoków – Dzieci, do przedszkola! Dzieci swobodnie maszerują po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło: Dzieci, do przedszkola! – skokami z nogi na nogę przemieszczają się do wyznaczonego miejsca i siadają skrzyżnie.

 

2.

  • Rozwiązywanie zagadek tekstowych.

Kocha nas najbardziej na świecie, wszystkie troski od nas odgania. Ona nas urodziła.

Czy już wiesz, kto to? To… (mama)

 

Gdy coś się w domu zepsuje, szybciutko to naprawi. Samochód też zreperuje,

bo on wszystko potrafi. (tata)

 

Dla was, wnucząt, ona zawsze dobre serce ma. Czułym okiem na was patrzy bajek mnóstwo zna (babcia)

 

Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty , ale każdy jest tatą i mamy albo taty. (dziadek) 

 

Kto jest zatroskany,  kiedy chorujemy i gdy dziurę w spodniach do domu niesiemy? (rodzice)

 

Taki sam chłopiec jak ja, mamę wspólną ze mną ma. Wspólny jest również tata.

A ja wiem, że mam… (brata)

 

Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka, do rodziców mówi: mamo, tato, a na imię ma Agnieszka? (siostra)

 

  • Układanie życzeń dla rodziców. Dzieci próbują ułożyć życzenia. Rodzic nagrywa życzenia. Wspólne oglądanie nagranego filmu.

 

  • Słuchanie piosenki „Buziaki”

 https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U

  1. Co dzień na policzku
    Od samego rana
    Mam od mamy prezent
    Miłego buziaka

 

Ref: Buzi, buzi, buźki
Wesołe cmokuśki
Każdy bardzo lubi
Dostawać całuski / x2

 

  1. Chodzę z mym buziakiem
    Chodzę przez dzień cały
    I się bardzo cieszę
    Bo mam go od mamy

 

Ref: Buzi, buzi, buźki
Wesołe cmokuśki
Każdy bardzo lubi
Dostawać całuski / x2

 

  1. Dziś będzie odwrotnie
    Bo jest święto mamy
    Tak więc my mamusi
    Buziaka dziś damy


Ref: Buzi, buzi, buźki

Wesołe cmokuśki
Każdy bardzo lubi
Dostawać całuski / x2

  • Rozmowa na temat piosenki.

– Omówienie tempa i nastroju piosenki;

-zwrócenie uwagi na powtarzające się słowa.

– O jakim członku rodziny jest mowa w piosence?

– Co dają w prezencie?

  • Karta pracy, cz. 4, s. 52. Rysowanie po śladach rysunku bukietu dla rodziców.

 

  1.  
  • Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych

przez rodzica.

Mama mojej mamy lub taty to… (babcia).

Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek).

Siostra mojej mamy lub taty to… (ciocia).

Brat mojej mamy lub taty to… (wujek).

Mama mojej babci lub dziadka to… (prababcia).

 Tata mojej babci lub dziadka to… (pradziadek).

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 53. Dzielenie na głoski nazw rysunków – prezentów dla rodziców. Kolorowanie rysunków.

 

  • Improwizacja ruchowa piosenki ‘Buziaki’

 

 

  • Ćwiczenia w książce, s. 91. Wykonanie ciasteczek według przepisu z książki, przedstawionego na zdjęciach.