Środa dnia 27.05.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: DZIEŃ DZIECKA

TEMAT DNIA: MOJE ULUBIONE ZABAWY

Cele:

  1. Kształtowanie umiejętności przeliczania na palcach.
  2. Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  3. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań na dodawanie i odejmowanie.

Pajacyki – zabawa z elementem podskoku.

Na hasło: Pajacyk skacze! – dziecko wykonuje podskoki rozkroczne z jednoczesną pracą rąk – podskok i klaśnięcie nad głową. Na hasło: Pajacyk odpoczywa! – dziecko stoi z nogami złączonymi, rękami wzdłuż tułowia. 

W krainie uśmiechu.

Dziecko słucha wiersza E. Stadtmüller

“W krainie śmiechu”
Królestwo śmiechu to kraina,
gdzie się uśmiechem dzień zaczyna,
a na dodatek można spotkać –
małą Chichotkę i Chichotka
– bardzo wesołe dwa dzieciaki,
nieposkromione rozrabiaki                                                                                                                                                    Znam je, więc mogę ręczyć słowem
– pomysły mają wystrzałowe.
Ciągle im w głowach jakieś psoty,
figle, psikusy i śmiesznoty.
Każdą zagadkę tropią śmiało,
wesołych zabaw wciąż im mało.
Pośmiej się z nimi, śmiech to zdrowie,
każda mądrala ci to powie.

Odpowiedzi na pytania:

  • Kto mieszka w królestwie śmiechu?
  • Co robią Chichotki w królestwie śmiechu?

Chichotki na placu zabaw – zadania matematyczne.

Dziecko rozwiązuje zadania przeliczając Chichotki – sylwety uśmiechniętych buziek i śmiechowce – sylwety ciasteczek, które rodzic wcześniej wycina. 

–  Na placu zabaw bawiły się 2 Chichotki i 1 Chichotek. Ile Chichotków bawiło się na placu
zabaw?
– Po chwili do 3 Chichotków dołączył jeszcze 1 Chichotek. Ile teraz Chichotków bawi się na placu
zabaw?
– Na placu zabaw bawiło się 4 Chichotków. 1 mama zawołała na świeży śmiechowiec. Ile Chichotków
pozostało na placu zabaw?
– Chichotek zjadł najpierw 1 kawałek świeżego śmiechowca, a potem jeszcze 2 kawałki. Ile kawał-
ków śmiechowca zjadł Chichotek?
– Dla dzieci pozostałych na placu zabaw (ile ich było?) Chichotek ze swoją mamą przyniósł
po kawałku śmiechowca. Ile kawałków śmiechowca przyniesiono na plac zabaw? itp.

Chichotki:

 

 

Śmiechowce:

 

Chichotki – wykonanie ćwiczenia w K4.,21

Dziecko odpowiada na pytanie: Czego brakuje Chichotkom?. Rysuje im uśmiechy. Liczy, ile jest Chichotków. Rysuje po śladzie coraz większe uśmiechnięte buzie.

Maskotki – kółeczko – zabawa taneczna.

Dziecko z rodzicem naśladują granie na gitarze, na pianinie, klaszczą, uderzają dłońmi w kolana. Następnie łapią się za ręce i tańczą w kółeczku.

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA 

Chichotki – zabawy matematyczne.

Dziecko słucha wiersza B. Nawolskiej czytanego przez rodzica i wspólnie przeliczają pokazując odpowiednią ilość palców.

“Chichotki”
Jeden mały Chichotek samotnie w piłkę gra,
Przyszedł drugi Chichotek i są Chichotki dwa.
Dwa małe Chichotki bawią się w groźne lwy,                                                                                                                Przyszedł jeszcze jeden i są Chichotki trzy.
Trzy małe Chichotki kręcą się na karuzeli,
Przyszedł jeszcze jeden i są Chichotki cztery.
Cztery małe Chichotki robią nagle bęc,
Przyszedł jeszcze jeden i jest Chichotków pięć.
Pięć małych Chichotków wybiega już na trawę,
Więc jeśli masz ochotę, to włącz się w tą zabawę.

Dziecko porządkuje uśmiechnięte buźki (wycięte wczesniej przez rodzica) różniące się wielkością od najmniejszej do największej. Przelicza buźki, używając liczebników porządkowych: pierwsza, druga, trzecia, … .