Piątek 29.05.2020

Temat: Co robią moi rodzice?

Cele:

  • wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań;
  • zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich;

Zajęcia:

„Zawody” – zabawa dydaktyczna. Wskazywanie, czym zajmują się rodzice w swej pracy, rozpoznawanie i podawanie nazw wypranych zawodów. Rodzic naśladuje ruchem czynności i pyta: Kim jestem?: badanie dziecka – lekarzem, strzyżenie – fryzjerem, gotowanie- kucharzem. Rodzic układa na dywanie sylwety przedstawicieli wybranych zawodów oraz ich atrybuty: fryzjer – nożyczki, grzebień, suszarka do włosów, kucharz – garnek, nóż, fartuch kuchenny, lekarz – stetoskop, strzykawka, syrop. Prosi dziecko, aby podało nazwy przedmiotów, których używają poszczególne osoby w swojej pracy, i położyło je obok nich. Na zakończenie rodzic może opowiedzieć o zawodzie jaki wykonuje.

Zestaw ćwiczeń ruchowych:

„Taniec dla rodziców” – do wybranej muzyki dziecko tańczy na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza granice gazety.

źródło piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

„Taniec wygibaniec”- rodzic i dziecko tańczą w rytm muzyki, są do siebie przytuleni dla utrudnienia wkładają piłeczkę między siebie. Podczas tańca piłeczka nie może wypaść na podłogę.

źródło piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

„Jesteśmy rodzicami” – dziecko zamienia się w rodzica, naśladuje ruchem różne czynności, zadaniem rodzica jest podanie nazwy tych czynności.

„Woogie boogie”- zabawa naśladowcza przy muzyce. Dzieci i rodzice wykonują układ taneczny do piosenki.

źródło piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

„Ścieżka sensoryczna” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, doskonalenie koordynacji ruchowej. Do ścieżki sensorycznej rodzic może wykorzystać gotowe elementy lub wykonać ją z dostępnych materiałów (np. zwinięta skakanka, kawałek futra, torebki foliowe, plastikowa wycieraczka, fragment linoleum). Wszystkie elementy należy dociąć lub ułożyć w małych obręczach. Dziecko po kolei przechodzi przez obręcze, dotykając różnych faktur bosymi stopami. Ćwiczenie należy powtórzyć również w pozycji na czworakach. Po ćwiczeniu dziecko dzieli się swoimi odczuciami, określa dotykane faktury (miękka, twarda, nierówna, gładka, szorstka, kłująca itp.).

„Przyszła myszka do braciszka”- masażyk według M. Bogadnowicz. Dziecko siada na dywanie, rodzic siada za nim i wykonuje masażyk.

 

Przyszła myszka do braciszka.   (opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy)

Tu zajrzała, tam wskoczyła.       (lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim)

A na koniec tu się skryła.           (wsuwamy palce za kołnierzyk)

Płynie, wije się rzeczka.             (rysujemy na plecach dziecka falistą linię)

Jak błyszcząca wstążeczka.        (delikatnie drapiemy je po plecach)

Tu się srebrzy, tam ginie.           (wsuwamy palce za kołnierzyk)

A tam znowu wypłynie              (przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)

 

no images were found