Poniedziałek, 01.06.2020r.
Temat kompleksowy: Lubimy czytać książki
Temat dnia: Idziemy do księgarni
Cele:
– zapoznanie ze znaczeniem słowa KSIĘGARNIA;
– rozwijanie mowy.
- „Nosimy książki” – zabawa ruchowa.
- Rodzic gra na bębenku bądź wyklaskuje rytm. Dziecko chodzi w różnych kierunkach z książką na głowie. Stara się, by książka nie upadła.
- Kup mi, mamo, książeczkę – słuchanie fragmentu wiersza Tadeusza Kubiaka.
Kup mi, mamo, książeczkę,
Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
kolorowy jest świat.
Kup mi, mamo, książeczkę,
przeczytamy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:
– O jakich książkach jest mowa w wierszu?
– O co dziecko prosiło mamę?
– Co przeczytają, kiedy kupią książkę?
– Gdzie kupuje się książki?
- „W księgarni” – wykonanie ćwiczenia w K4., 23.
Przyglądanie się obrazkowi na górze kartki i udzielanie odpowiedzi na pytanie: Gdzie jest dziewczynka?. Nalepianie brakujących fragmentów obrazka na dole kartki.
- „W księgarni” – zabawa ruchowa.
Dziecko maszeruje po pokoju – księgarni. Na hasło: Oglądamy książkę – zatrzymuje się, siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje oglądanie książki.
- „Jaką książkę ci kupić?” – zabawa dydaktyczna.
Zabawa polega na turlaniu piłki pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Do zabawy może dołączyć też rodzeństwo. Osoba, która turla piłkę, pyta: Jaką książkę mam ci kupić w księgarni?. Osoba, która otrzymała piłkę, podaje tytuł książki lub określa, o czym ona ma być (o samochodach, kwiatach, rycerzach).
- „Wilk i zając” – zabawa ruchowa.
Dziecko siedzi na podłodze z rodzeństwem bądź innymi domownikami. Rodzic tłumaczy, że mała piłeczka to zając, a duża piłka to wilk. Uczestnicy podają sobie małą piłeczkę, a za nią podają dużą piłkę – wilk goni zająca. Wszyscy starają się nie upuścić żadnej z piłek.
- Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez dziecko.