Poniedziałek, 01.06.2020r.

Temat kompleksowy: Lubimy czytać książki

Temat dnia: Idziemy do księgarni

Cele:

– zapoznanie ze znaczeniem słowa KSIĘGARNIA;

– rozwijanie mowy.

 

  1. „Nosimy książki” – zabawa ruchowa.

 

  1. Rodzic gra na bębenku bądź wyklaskuje rytm. Dziecko chodzi w różnych kierunkach z książką na głowie. Stara się, by książka nie upadła.

 

  1. Kup mi, mamo, książeczkę – słuchanie fragmentu wiersza Tadeusza Kubiaka.

Kup mi, mamo, książeczkę,

Kolorowe książeczki,

kolorowe bajeczki,

w kolorowych bajeczkach

kolorowy jest świat.

Kup mi, mamo, książeczkę,

przeczytamy bajeczkę,

a w bajeczce tej – dziwy.

Każdy poznać je rad.

 

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:

– O jakich książkach jest mowa w wierszu?

– O co dziecko prosiło mamę?

– Co przeczytają, kiedy kupią książkę?

– Gdzie kupuje się książki?

 

  1. „W księgarni” – wykonanie ćwiczenia w K4., 23.

 

Przyglądanie się obrazkowi na górze kartki i udzielanie odpowiedzi na pytanie: Gdzie jest dziewczynka?. Nalepianie brakujących fragmentów obrazka na dole kartki.

 

  1. „W księgarni” – zabawa ruchowa.

 

Dziecko maszeruje po pokoju – księgarni. Na hasło: Oglądamy książkę – zatrzymuje się, siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje oglądanie książki.

  1. „Jaką książkę ci kupić?” – zabawa dydaktyczna.

 

Zabawa polega na turlaniu piłki pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Do zabawy może dołączyć też rodzeństwo.  Osoba, która turla piłkę, pyta: Jaką książkę mam ci kupić w księgarni?. Osoba, która otrzymała piłkę, podaje tytuł książki lub określa, o czym ona ma być (o samochodach, kwiatach, rycerzach).

 

  1. „Wilk i zając” – zabawa ruchowa.

 

Dziecko siedzi na podłodze z rodzeństwem bądź innymi domownikami. Rodzic tłumaczy, że mała piłeczka to zając, a duża piłka to wilk. Uczestnicy podają sobie małą piłeczkę, a za nią podają dużą piłkę – wilk goni zająca. Wszyscy starają się nie upuścić żadnej z piłek.

 

  1. Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez dziecko.