Temat: Dzieci na świecie

CELE:

  • śpiewanie piosenki Podajmy sobie ręce;
  • przyporządkowywanie postaci do domu;
  • uzasadnianie swojej odpowiedzi.

1. Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera czytanego przez opiekuna.

Dzieci świata
Wincenty Faber

 W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza: Z czego śmiały się dzieci w Afryce?; Dlaczego te dzieci
śmiały się ze śniegu?
; Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?; Dlaczego te dzieci
śmiały się z gorącej pustyni i palm?
; Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?.

2.  „Kto gdzie mieszka” – zabawa dydaktyczna.
Oglądanie i omawianie ilustracji przedstawiających różne domy ludzi. Dziecko dopasowuje dom do postaci, opiekun zwraca uwagę na wygląd i ubiór dzieci.

   Afryka: https://pixabay.com/images/id-80758/


 

 

3. Podajmy sobie ręce – nauka drugiej i trzeciej zwrotki piosenki (z dn. 01.06.2020 r.)

 

4. Poszerzanie wiedzy ogólnej.
Opiekun włącza dziecku dwa utwory – La raspa (muzyka meksykańska):
https://www.youtube.com/watch?v=VMTwXc_zyX0 i
Krakowiaczek: https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo

5. Indiański pióropusz – wykonanie ozdoby według instrukcji z
Zabawa w Indian.