Temat: Dzieci na świecie
CELE:
- śpiewanie piosenki Podajmy sobie ręce;
- przyporządkowywanie postaci do domu;
- uzasadnianie swojej odpowiedzi.
1. Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera czytanego przez opiekuna.
Dzieci świata
Wincenty Faber
W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza: Z czego śmiały się dzieci w Afryce?; Dlaczego te dzieci
śmiały się ze śniegu?; Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?; Dlaczego te dzieci
śmiały się z gorącej pustyni i palm?; Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?.
2. „Kto gdzie mieszka” – zabawa dydaktyczna.
Oglądanie i omawianie ilustracji przedstawiających różne domy ludzi. Dziecko dopasowuje dom do postaci, opiekun zwraca uwagę na wygląd i ubiór dzieci.
Afryka: https://pixabay.com/images/id-80758/
- Grenlandia: https://pixabay.com/images/id-2067760/
- Rdzenni Amerykanie: https://pixabay.com/images/id-249135/
- Chiny: https://pixabay.com/images/id-2651547/
- Polska: https://pixabay.com/images/id-1836070/
- Eskimosi: https://en.wikipedia.org/wiki/Eskimo#/media/File:Inupiat_Family_from_Noatak,_Alaska,_1929,_Edward_S._Curtis_(restored).jpg
- Rdzenny Amerykanin: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Native_American_boy_in_Men%27s_Northern_Traditional_outfit.jpg
3. Podajmy sobie ręce – nauka drugiej i trzeciej zwrotki piosenki (z dn. 01.06.2020 r.)
4. Poszerzanie wiedzy ogólnej.
Opiekun włącza dziecku dwa utwory – La raspa (muzyka meksykańska):
https://www.youtube.com/watch?v=VMTwXc_zyX0 i
Krakowiaczek: https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo
5. Indiański pióropusz – wykonanie ozdoby według instrukcji z
Zabawa w Indian.