Wtorek 02.06.2020
Temat: Nasze obowiązki
Cele:
- kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków;
- wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne
Zajęcia:
„Gdybym” – zabawy parateatralne na podstawie wiersza A. Widzowskiej-Pasiak.
Gdybym
Agata Widzowska-Pasiak
Gdybym była żyrafą,
śpiewałabym za szafą.
Gdybym była kotkiem,
bób zmieniłabym w szprotki.
Gdybym była lwicą,
warczałabym za donicą.
Gdybym była barankiem,
dzwoniłabym pod gankiem.
Gdybym była kangurem,
w kieszeni miałabym dziurę.
Gdybym była słoniem,
trąbiłabym na balkonie.
A gdybym była sobą,
byłabym fajną osobą!
Rodzica pyta: Kto jest bohaterem wiersza?; Kto mówi „gdybym”?; Jakie postaci mógłby naśladować bohater i co wtedy by robił?. Rodzic kładzie przed sobą ilustracje przedstawiające: psa, konia, lwa, rybę, krowę, kota, węża (obrazkami do dołu). Dziecko losuje obrazek i, nie pokazując go, naśladuje wylosowane zwierzę według własnego pomysłu.
„Nasze obowiązki” – kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków. Rodzic pyta: Co to jest obowiązek?; Jakie masz obowiązki w przedszkolu?; Jakie masz obowiązki w domu?. Co się stanie jeżeli nie będziemy przestrzegali obowiązków?
„Wesołe i smutne dzieci” – zabawa orientacyjno- porządkowa, reagowanie na nastrój w muzyce, wyrażanie nastroju muzycznego ruchem i mimiką. Rodzic opowiada dziecku, że muzyka podpowie mu, kiedy ma poruszać się, wyrażać ruchem i miną radość, wesoły nastrój, a kiedy smutek. Przed rozpoczęciem zabawy dziecko opowiada na podstawie swoich doświadczeń, jak poruszają się ludzie weseli, a jak smutni, jakie mają miny?
przykładowa melodia do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y
„Skacząca piłka” – utrwalanie nawyku mówienia na wydechu, kształtowanie słuchu mownego, usprawnianie czubka języka, utrwalanie prawidłowej wymowy głosek l, a.
Skacząca piłka
Ewa Małgorzata Skorek
Mała Ala piłkę ma. (dziecko naśladują skaczącą piłkę, powtarzając za rodzicem zgłoskę „la”)
Piłka skacze:
La, la, la,
La, la, la.
Ala Ani piłkę da.
Piłka skoczy:
La, la, la,
La, la, la.
Ładnie fika piłka ta.
Piłka tańczy:
La, la, la,
La, la, la.
Piłkę łapie mała Ala.
Piłka skacze:
La, la, la, la,
La, la, la, la.
Czy ktoś wdzięku więcej ma
Od tej piłki:
La, la, la?
La, la, la.
Dziecko w lusterku obserwuje, jak układa się język w wymowie głoski l, a jak w wymowie a,
dzieli się swoimi doświadczeniami. Po raz kolejny naśladuje piłkę podczas czytania wiersza
przez rodzica. Zwraca uwagę na prawidłowy układ języka, zwłaszcza podczas jego pionizacji.
Rodzic daje dziecku kartkę z rysunkiem piłki. Zadaniem dziecka jest starannie i kolorowo pokolorować piłkę. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowe trzymanie kredki oraz postawę ciała podczas kolorowania.
przykładowa kolorowanka:
https://etiudka.wordpress.com/tag/kolorowanka/page/6/
no images were found