04.06 czwartek
Temat dnia: Mój ulubiony kolega/koleżanka
Cele: rozwijanie sprawności ruchowej; poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach; rozwijanie zdolności opisywania ludzi
„Zawody języczków” – gimnastyka buzi i języka. Dzieci starają się wysunąć jak najdalej język: na brodę, dosięgnąć nim do nosa, do prawego ucha i do lewego ucha.
„Przeprawa przez rzekę” – dzieci z szarf lub skakanek układają dwie równoległe linie w odległości około 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dzieci ustawiają się w szeregu na jednym brzegu rzeki. Każda osoba po kolei przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na szarfę.
„Umiem pływać” – dzieci maszerując po sali, Rodzic pokazuje różne style pływackie a dzieci naśladują jego ruchy jakby pływały w wodzie.
„Dzika Afryka” – Opowiadamy o zwierzętach, które można spotkać w zoo. Dzieci starają się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których opowiada rodzic, np. słoń – dzieci wykonują powolne, ociężałe kroki i udają trąbienie słonia; lew – dzieci chodzą na czworakach i naśladują ryczenie lwa itp.
https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM
„O kim mówię?” – zabawa słownikowa. Rodzic opowiada o jednym ze znajomych dorosłych Jest to kobieta, ma ciemne krótkie włosy, brązowe oczy. Nie lubi się malować, dlatego chodzi bez makijażu. Najczęściej ubiera się w spodnie i bluzy. Lubi ją, bo często się uśmiecha, umie wszystkich rozweselić. Gra na pianinie i śpiewa dużo piosenek itd. Dzieci odgadują, kim może być ta osoba. Następnie dzieci wybierają sobie osobę spośród wszystkich tak, by inne osoby nie wiedziały, kogo. Dzieci opowiadają o wybranym koledze lub koleżance (nie podając jego imienia) z uwzględnieniem cech zewnętrznych, cech charakteru i ulubionych zajęć. Na początku Rodzic może zadawać pytania pomocnicze, np. Jak wygląda Twój kolega/koleżanka?; Dlaczego go lubisz?; Co najbardziej lubi twój kolega/koleżanka?
„Berek kucany” – zabawa bieżna.
„Mój kolega” – zabawa plastyczna. Dzieci dostają kartkę z narysowanym owalem w jej górnej części. Mają za zadanie dorysować kredkami pozostałe części ciała, ubranie oraz szczegóły postaci.
„Do koła zapraszam…” – zabawa ruchowa. Dzieci stoją w kole. W środku stoi jedno z dzieci. Mówi: Do koła zapraszam… (np. Izę). Wywołana osoba wchodzi do koła. Chwytamy się za ręce i obracamy się podskakując, recytując razem z innymi:
Hejże hej, hejże ha,
Skaczesz ty i skaczę ja.
Hejże hej, hejże ha
Skaczmy razem ty i ja.
Następnie pierwsze dziecko wychodzi z koła, zostaje w nim wybrane dziecko i zabawa zaczyna się od początku.