Cele: kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę; usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez taniec; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń; usprawnianie małej motoryki; kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych.
Pomoce: CD; woreczek; piłka; kredki; KP2.
Realizacja:
- “Dyzio marzyciel” Julian Tuwim ; wysłuchanie wiersza.
Położył się Dyzio na łące,
Przygląda niebu błękitnemu
I marzy…………
Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu……….
A te różowe, że to nie lody malinowe.
A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek……
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego………..
Jaki piękny byłby wtedy świat.
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę I jadł…. i jadł……. i jadł…………
Dziecko dzieli się spostrzeżeniami na temat wiersza.
Odpowiada na pytania: Co robił Dyzio na łące? O czym marzył? Co innego mogą przypominać chmury?
2. “Moje marzenia”
Rodzic zaprasza dziecko do położenia się na dywanie w wygodnej pozycji. Podczas słuchania muzyki relaksacyjnej myślimy o swoich marzeniach. Po ćwiczeniu rodzic prosi dziecko, aby usiadło i zaprasza do podzielenia się swoimi marzeniami. Następnie proszę dać dziecku watę (mogą być waciki kosmetyczne) i niebieską kartkę. Rodzic prosi, aby dziecko ułożyło marzenia z waty jak chmury na niebie.
Propozycja: “Disney Piano Collection”
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=GBexfwe-9j0
3. Praca z KP2.34
Dziecko rysuje w chmurze wybrane marzenie Dyzia (na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza). Można wiersz powtórzyć po 2 ćwiczeniu.
4. Zestaw ćwiczeń ruchowych
“Celowanie”
Rodzic ustawia na środku pokoju dużą piłkę (propozycja inna: większa maskotka, największy garnek, itp.). Metr od niej rysuje/nakleja taśmę na której staje dziecko. Dziecko otrzymuje woreczek gimnastyczny (jeśli nie posiadamy, można zastąpić mniejszym cięższym misiem, albo piłeczką), którym stara się trafić w piłkę. Po dwóch kolejkach dziecko rzuca z większej odległości.
“Wzajemne wsparcie”
Proszę o dołączenie członków rodziny do zabawy. Rodzic turla piłkę, a pozostałe osoby podpierają się rękoma z tyłu i podnoszą nogi do góry, by piłka swobodnie przeturlała się pod nogami.
“Razem”
Podawanie piłki górą. Podajemy sobie wszyscy piłkę siedząc tyłem do siebie w rozkroku.
5. “Taniec radości” zabawa ruchowa przy muzyce
Propozycja:
“Marzenia się spełniają” Majka Jeżowska
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Y3mV0iM2H8k
“Nie bój się chcieć” Paulina Przybysz
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QOSoCmcR0Ms