Cele: kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę; usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez taniec; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń; usprawnianie małej motoryki; kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych. 

Pomoce: CD; woreczek; piłka; kredki; KP2. 

Realizacja:

  1. “Dyzio marzyciel” Julian Tuwim ; wysłuchanie wiersza.

Położył się Dyzio na łące,

Przygląda niebu błękitnemu

I marzy…………

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące 

Nie są z waniliowego kremu……….

A te różowe, że to nie lody malinowe.

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek……

I szkoda, że całe niebo

Nie jest z tortu czekoladowego………..

Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

Na tej murawie świeżej,

Wyciągnąłbym tylko rękę I jadł…. i jadł……. i jadł…………

Dziecko dzieli się spostrzeżeniami na temat wiersza. 

Odpowiada na pytania: Co robił Dyzio na łące? O czym marzył? Co innego mogą przypominać chmury?

2. “Moje marzenia”

Rodzic zaprasza dziecko do położenia się na dywanie w wygodnej pozycji. Podczas słuchania muzyki relaksacyjnej myślimy o swoich marzeniach. Po ćwiczeniu rodzic prosi dziecko, aby usiadło i zaprasza do podzielenia się swoimi marzeniami. Następnie proszę dać dziecku watę (mogą być waciki kosmetyczne) i niebieską kartkę. Rodzic prosi, aby dziecko ułożyło marzenia z waty jak chmury na niebie.

Propozycja: “Disney Piano Collection”

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=GBexfwe-9j0

3. Praca z KP2.34

Dziecko rysuje w chmurze wybrane marzenie Dyzia (na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza). Można wiersz powtórzyć po 2 ćwiczeniu.

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych

“Celowanie”

Rodzic ustawia na środku pokoju dużą piłkę (propozycja inna: większa maskotka, największy garnek, itp.). Metr od niej rysuje/nakleja taśmę na której staje dziecko. Dziecko otrzymuje woreczek gimnastyczny (jeśli nie posiadamy, można zastąpić mniejszym cięższym misiem, albo piłeczką), którym stara się trafić w piłkę. Po dwóch kolejkach dziecko rzuca z większej odległości.

“Wzajemne wsparcie”

Proszę o dołączenie członków rodziny do zabawy. Rodzic turla piłkę, a pozostałe osoby podpierają się rękoma z tyłu i podnoszą nogi do góry, by piłka swobodnie przeturlała się pod nogami.

“Razem” 

Podawanie piłki górą. Podajemy sobie wszyscy piłkę siedząc tyłem do siebie w rozkroku.

5. “Taniec radości” zabawa ruchowa przy muzyce

Propozycja:

“Marzenia się spełniają” Majka Jeżowska

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=Y3mV0iM2H8k

“Nie bój się chcieć” Paulina Przybysz

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QOSoCmcR0Ms