Temat: Gdy jest nam nudno

 CELE:

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, tanecznych, ilustracyjnych;
  • wypowiadanie się w sposób logiczny i zrozumiały na określony temat;
  • prawidłowe określanie kierunków w przestrzeni: po prawej, po lewej;
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • tworzenie i porządkowanie zbiorów o określonej liczbie elementów.

 

  1. „Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa.
    Opiekun zadaje dziecku pytania: Czy kiedyś było ci nudno? W jakich sytuacjach jest ci nudno? Co można zrobić, żeby się nie nudzić? Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku, że aby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.

 

  1. Wycieczka – zabawa ilustracyjna do piosenki.
    (opiekun śpiewa na melodię popularną lub recytuje słowa piosenki).

Wycieczka
sł. i muz. R.H. Żuchowski

 Przygotował zuch dwie nogi
do dalekiej, ciężkiej drogi.
Noga lewa, noga prawa,
dla nas, zuchów, to zabawa.
Ref.: Idzie zuch, wicher dmucha
i do tyłu ciągnie zucha.
Ale zuch się nie przejmuje
i do przodu maszeruje.
Przygotował zuch dwie ręce,
tylko dwie, bo nie miał więcej.
Ręka lewa, ręka prawa,
dla nas praca to zabawa.

Ref.: Idzie zuch…

 

  1. „Umiem liczyć” – zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
    Dziecko ma do dyspozycji pojemnik i dziesięć piłeczek (zamiast piłek można wykorzystać klocki, samochody, kredki itp.) Opiekun wydaje polecenia: Włóż do pojemnika 3 piłki. Policz piłki. Dołóż jeszcze 2 piłki. Policz piłki. Dołóż jeszcze 5 piłek. Policz piłki. Opiekun może tę zabawę powtórzyć kilka razy, uwzględniając czynności dokładania i odkładania w zakresie dziesięciu. Następnie opiekun prosi o przyniesienie dziecięciu dowolnych przedmiotów. Dziecko układa przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podaje ich nazwy i mówi, który z kolei jest dany przedmiot.

 

  1. „Po mojej prawej stronie jest…”zabawa dydaktyczna.
    Opiekun poleca dziecku oznaczenie miejsca swojego serca. Dziecko rękami bada, gdzie ma serce, i wsłuchuje się w jego bicie. Następnie przykleja w tym miejscu serduszko z folii samoprzylepnej. Opiekun mówi: Podnieś do góry rękę, która jest po tej stronie co serce. Dziecko podnosi rękę. Następnie dziecko bierze do ręki opaskę i nakłada ją na lewą rękę. Dzieci siada i mówi: Po mojej prawej stronie jest…, a po mojej lewej stronie jest…

 

  1. Zabawa ruchowa – rzucanie gumową piłką do celu
    – na sygnał dziecko rzuca piłką do pojemnika ustawionego na podłodze.

KARTY PRACY (5-latek):

Praca z KP4.19 – kolorowanie pól według kodu.
Zadanie dodatkowe- kolorowanie domków takich samych jak domek Paka.