05.06 piątek

 

TEMAT: W CO SIĘ POBAWIMY?

CELE OGÓLNE: nauka współdziałania; kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń.

 

Zajęcia o emocjach – cierpliwość, czekanie na swoją kolej podczas zabaw z innymi dziećmi.

Nauka cierpliwości – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

Nauka cierpliwości Dominika Niemiec

Gramy w planszówkę.

przesuwam pionek, raz i dwa.

Najpierw rzuć kostką ty,

potem znów rzucę ja.

Ty będziesz pierwsza mamo,

następnie się zamienimy,

a jeszcze chwilkę później

w coś innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę?

Będę rysować motyle.

Wezmę niebieską i żółtą,

ale dam ci ją za chwilę.

Bo przebywając w grupie,

to bardzo ważna sprawa,

trzeba być cierpliwym i się dzielić

– to nauka, nie tylko zabawa.

Rozmowa z dziećkiem na temat wiersza: W co miały zamiar bawić się dzieci? Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi? Czy wy jesteście cierpliwi? Czy podczas zabawy potrafisz dzielić się zabawkami z innymi dziećmi? Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?

 

Wspólna gra całą rodziną w ulubioną grę planszową

 

– Ćwiczenie z księgą emocji.

Dziecko układa historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza. Opowiada, co się po kolei wydarzyło

 

– „Teraz ja, potem ty” – zabawa konstrukcyjna.

Dziecko wspólnie z rodzicem ma za zadanie zbudować jak największą wieżę z drewnianych klocków, układając kloc­ki w parze naprzemiennie. Podczas układania kolejnych klocków dziecko wypowiada zdanie: Teraz ja, potem ty.

  • potrzebne klocki

 

„Klocki” – praca z KP2.42.

 

  • „Szymon mówi” zabawa ruchowa (możliwa przy większej ilości dzieci/osób min 4)

Jedna osoba jest Szymonem, który wydaje polecenia innym. Jeżeli Szymon rozpocznie swoje zda­nie od słów: Szymon mówi… – trzeba wykonać zawarte w tym zdaniu polecenie. Jeżeli coś rozkaże bez użycia tych słów, pozostali nie będą mu posłuszni i odpowiedzą: Szymon nam nie kazał! Zabawa toczy się dość wartko. Jeśli ktoś popełni błąd – odpada. Następnym Szymonem zostaje ten, kto najdłużej pozostał w grze.

 

Wieczorem proponuję porozmawiać z dzieckiem o minionym dniu J

Miłego weekendu!