Data: 8.06.2020 r.

Temat: Plan mojego podwórka

Cele:

  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

 

  1. Ćwiczenie poranne

Zabawa orientacyjno-porządkowa Samochody.

Dzieci biegają w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydają odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał – uderzenie w bębenek – zatrzymują się i trąbią: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego ruchu.

2.

  • Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej Podwórko.

 Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

-Wypowiedzi dzieci na temat ich podwórka, to które mają lub o jakim marzą.

– Co się na nim znajduje?

– W co się można na nim bawić?

  • Ćwiczenia w książce, s. 92. .

-Opowiadanie o podwórku z wiersza.

-Omawianie ilustracji. (Co robią dzieci?)

-Rysowanie na kartkach planu swojego podwórka, które dzieci mają lub o którym marzą. Zaznaczanie w sposób umowny, np. figurami geometrycznymi, urządzeń znajdujących się na podwórku (np. huśtawka – kwadrat, zjeżdżalnia –trójkąt , piaskownica –koło ). Utrwalanie nazw figur geometrycznych.

-Omówienie planów podwórek przez autorów prac.

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku.

Dzieci naśladują zabawy na podwórku, na hasło – nazwę zabawy podaną przez rodzica. Np. jazda na rowerze, zabawy w piaskownicy, zabawa Berek

  • Ćwiczenia logorytmiczne.

Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając za rodzicem jej tekst.

Krok do przodu, w lewo, w prawo.

Krok do tyłu, rusz się żwawo.

Znowu w lewo, aż dwa kroki,

w stronę prawą trzy podskoki.

  • Karty pracy, cz. 4, s. 62, 63. Nazywanie przedmiotów przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie odpowiednich zdjęć według wzoru (rytmu).
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z krążkiem na głowie.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, otrzymują np. talerzyk jednorazowy, kładą go na głowie i idą ostrożnie, aby go nie zgubić.

3.

  • Karta pracy, cz. 4, s. 64.

Nazywanie przedmiotów przedstawionych na rysunkach. Dzielenie ich nazw na głoski. Kolorowanie rysunków.

  • Wyraźne wymawianie trudnych wyliczanek za rodzicem.

Ekite pekite cukite me.

Abel fabel domine ra.

Echo pecho kostka gra.

          Di dume di flo, flo

          ysa kisa bombała.

          Cyna mina obcasina

          di flo kapitel!

Ancki ewancki gorzki pląs.

Ede lipski ele mąs.

Yki byki gramatyki

klekaty nos!

  • Zabawa ruchowa Rząd – szereg.

Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju przy skocznej muzyce. Na hasło: Rząd ustawiają się za rodzicem. Na hasło: Szereg dzieci ustawiają się obok rodzica w równej linii, przyjmując wyprostowaną postawę ciała.