9.06.2020r.  TEMAT: KTO TAK RYCZY? KTO TAK ĆWIERKA?

 

CELE OGÓLNE: doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

 „Koty” – zabawa kształtująca prawidłową sylwetkę. Dajemy dziecku woreczek. Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, kładzie woreczek na głowę. Mówimy do dziecka:

Wyobraź sobie, że jesteś dostojnym kotem. Teraz wstań tak, aby woreczek nie spadł z głowy, spacerujesz, próbujesz usiąść i ponownie wstać, woreczek nie może spaść z głowy.

Powtórzcie słowa i melodię do piosenki –Zoo.

 „Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta. Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu.

Pokazujemy dziecku ilustracje zwierząt: lwa, bociana, kozę, wilka, małpę, słonia, wróbla, sowę, osła. Osoba naśladuje glos zwierzęcia wybranego wśród ilustracji, zadaniem dziecka jest odgadnąć i wskazać na obrazku zwierzę.

 

„Mój zwierzak” – rysowanie zwierzęcia z wyobraźni.

Wyobraź sobie , ze podczas letniej wycieczki odkryliście zwierzę, którego nikt jeszcze nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne?

 

Pingwin –zabawa przy piosence.

https://youtu.be/PdHfeBJB-10

 

„Od najmniejszego do największego” – praca z KP 2 str.44. Kształtowanie umiejętności segregowania zwierząt pod względem wielkości.

„Co to za zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych.

 Kolorowych piór ma w bród,

a między oczami wielki dziób.

Ten głośny skrzek to jej zasługa,

 bo to jest głośna… (papuga)

Do konia trochę podobna

 tak samo rży, gdy jest głodna.

Czarne pasy ma tam, gdzie są żebra,

bo to jest wesoła … (zebra)

Szary, duże uszy i trąba,

taki ma wygląd, że bomba!

Wielki jest jak cała jabłoń,

bo to jest szary… (słoń)

Jestem duży i wesoły,

pływam w wodzie całkiem goły.

Błoto? Co mi tam!

Ja jestem szary… (hipopotam)