Wtorek 9 czerwca 2020r.
Temat dnia: „Robimy instrumenty”
Cele ogólne:
– Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata;
– Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.
- „Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund dziecko otwiera oczy. Rodzic pyta: Co słyszałeś, kiedy w pokoju była cisza?
- „Robimy instrumenty” Pomysły i inspiracje:
https://ekodziecko.com/category/instrumenty
- „Posłuchaj…” – zabawa słuchowa.
Rodzic zaprasza dziecko do posłuchania fragmentów różnych utworów muzycznych Po odtworzeniu każdego fragmentu Rodzic pyta dziecko o wrażenia: Czy muzyka się podobała? Z czym się kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać?
- Edvard Grieg – Poranek https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c
- Chopin – Nocturne op.9 no.2 https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg
- Johann Strauss II – Nad Pięknym Modrym Dunajem https://www.youtube.com/watch?v=SeI173pdGaw
- Czajkowski – Jezioro Łabędzie https://www.youtube.com/watch?v=C7Yi0CdtTc4
- Zestaw zabaw ruchowych.
– „Tańcząca piłka” – Dziecko jest piłeczką. Rodzic wyklaskuje rytm. Gdy „gra” szybko – Dziecko skacze, gdy wolno – Dziecko turla się po podłodze.
– „Muzyczne powitania” – Rodzic włącza utwór Bolero Maurice’a Ravela.
https://www.youtube.com/watch?v=r30D3SW4OVw
Gdy muzyka gra, dziecko swobodnie porusza się po pokoju, gdy muzyka przestaje grać, dziecko wykonuje określone zadania, np. musi zrobić 3 podskoki, skakać jak piłeczka, latać jak ptak, itp.
– „Masaż” – dziecko siedzi za Rodzicem i wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami
- Idą słonie, Dziecko kładzie na przemian całe dłonie na plecach Rodzica.
Potem konie, Uderza delikatnie piąstkami.
Panieneczki na szpileczkach, Stuka palcami wskazującymi.
Z gryzącymi pieseczkami, Delikatnie szczypie.
Świeci słonko, Dłońmi zatacza koła.
Płynie rzeczka, Rysuje linię.
Pada deszczyk, Stuka wszystkimi palcami.
Czujesz dreszczyk? Łaskocze.
- Dla chętnych dzieci kolorowanki tematyczne:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/instrumenty-muzyczne/