Wtorek 9 czerwca 2020r.

Temat dnia: „Robimy instrumenty”

Cele ogólne:

– Zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata;

– Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.

  1. Co słyszysz?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zatrzymuje się, kuca i zamyka oczy. Zadaniem dziecka jest wsłuchać się w ciszę. Po upływie 5–7 sekund dziecko otwiera oczy. Rodzic pyta: Co słyszałeś, kiedy w pokoju była cisza?

  1. „Robimy instrumenty” Pomysły i inspiracje:

https://ekodziecko.com/category/instrumenty

  1. „Posłuchaj…” – zabawa słuchowa.

Rodzic zaprasza dziecko do posłuchania fragmentów różnych utworów muzycznych Po odtworzeniu każdego fragmentu Rodzic pyta dziecko o wrażenia: Czy muzyka się podobała? Z czym się kojarzyła? Jakie uczucia może wzbudzać? 

  1. Zestaw zabaw ruchowych.

– „Tańcząca piłka” – Dziecko jest piłeczką. Rodzic wyklaskuje rytm. Gdy „gra” szybko – Dziecko skacze, gdy wolno – Dziecko turla się po podłodze.

– „Muzyczne powitania” – Rodzic włącza utwór Bolero Maurice’a Ravela.

https://www.youtube.com/watch?v=r30D3SW4OVw

Gdy muzyka gra, dziecko swobodnie porusza się po pokoju, gdy muzyka przestaje grać, dziecko wykonuje określone zadania, np. musi zrobić 3 podskoki, skakać jak piłeczka, latać jak ptak, itp.

– „Masaż” – dziecko siedzi za Rodzicem i wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami

  1. Idą słonie, Dziecko kładzie na przemian całe dłonie na plecach Rodzica.

Potem konie, Uderza delikatnie piąstkami.

Panieneczki na szpileczkach, Stuka palcami wskazującymi.

Z gryzącymi pieseczkami, Delikatnie szczypie.

Świeci słonko, Dłońmi zatacza koła.

Płynie rzeczka, Rysuje linię.

Pada deszczyk, Stuka wszystkimi palcami.

Czujesz dreszczyk? Łaskocze.

  1. Dla chętnych dzieci kolorowanki tematyczne:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/instrumenty-muzyczne/