09.06.2020 r. (wtorek)

Temat: Z wizytą w ZOO.

Cele: – Rozpoznawanie nazw zwierząt żyjących w ZOO po dźwiękach jakie wydają.

– Rozwijanie kreatywności ruchowej przez naśladowanie ruchem ciała wybranych zwierząt.

– Usprawnianie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Pomoce dydaktyczne: piłka; rymowanka “ZOO” B. Kołodziejskiego; film edukacyjny “Co to za zwierzę?”; klamerki do bielizny, zdjęcie konia; piosenki do zabaw naśladowczych;  karta z wyprawki nr 41, włóczka w kolorze brązowym pocięta na kawałki, klej, nożyczki;

Realizacja

I. Zabawa ruchowa pt. “Piłka” z elementem skoku.

Rodzic kozłuje piłką wysoko i nisko. Dziecko naśladuje piłkę, skacze nisko obunóż lub wysoko, za każdym razem uginając kolana.

II. Masażyk “ZOO”.

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym plecami do rodzica. Rodzic wykonuje masaż i mówi rymowankę

“ZOO”

Tutaj w ZOO jest wesoło,

Tutaj małpki skaczą w koło,                 (skoki dłonią po okręgu)

Tutaj ciężko chodzą słonie,                   (naciskanie pleców wewnętrzną strona dłoni)

Biegną zebry niczym konie,                 (lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)

Żółwie wolno ścieżką klapią,                (powolne ciężkie przykładanie dłoni za dłonią do pleców)

W wodzie złote rybki chlapią                  (pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)

Szop pracz, takie czyste zwierzę,

ciągle sobie coś tam pierze.                  (pocieranie dłońmi pleców)

Struś dostojnie w koło chodzi,

Śpieszyć mu się nie uchodzi,                (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)

A w najdalszej części ZOO,

Dwa leniwce się gramolą,                        (wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)

Wolno wchodząc na dwa drzewa,

Gdzie się każdy z nich wygrzewa,          (zatrzymanie dłoni)

I zapada w sen głęboki….

 

III. “Grzywa” – wykonanie grzywy konia z użyciem klamerek do bielizny.

Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie konia i omawia wygląd jego grzywy.

 

Źrebię, Koń, Mały Koń, Brązowy, Ładny, Portret

Zaprasza dziecko do wykonania takiej grzywy z klamerek do bielizny. Dziecko siedzi obok rodzica na dywanie, obok leży taca z klamerkami. Dziecko prawą ręką przyczepia klamerki do rękawa lewej ręki i odwrotnie. Tworzy grzywę konia, porusza ręką i sprawdza, jak grzywa się rusza.

Rodzic również może wykonać grzywę.

 

IV. Film edukacyjny “Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie nazw zwierząt mieszkających w ZOO po dźwiękach jakie wydają i po ich kształcie.

https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg

Dziecko odgaduje nazwy zwierząt.

 

V. Zabawa przy piosence “Biegniemy do ZOO” – naśladowanie ruchów zwierząt.

Zabawa wspólna – rodzica i dziecka 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI

(hipopotam, lwy, foki, żyrafa)

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

(małpy, papugi, słonie, hieny)

 

VI. “Lew” – praca konstrukcyjna z wykorzystaniem W.41.

Dziecko wypycha elementy lwa, nakleja włóczkę (grzywa, ogon) oraz łączy poszczególne elementy. Rodzic pomaga w nacinaniu miejsc łączenia. Po wykonaniu pracy umieszczamy ją w widocznym miejscu w domu, aby każdy mógł ją podziwiać.