09.06.2020 r. (wtorek)
Temat: Z wizytą w ZOO.
Cele: – Rozpoznawanie nazw zwierząt żyjących w ZOO po dźwiękach jakie wydają.
– Rozwijanie kreatywności ruchowej przez naśladowanie ruchem ciała wybranych zwierząt.
– Usprawnianie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Pomoce dydaktyczne: piłka; rymowanka “ZOO” B. Kołodziejskiego; film edukacyjny “Co to za zwierzę?”; klamerki do bielizny, zdjęcie konia; piosenki do zabaw naśladowczych; karta z wyprawki nr 41, włóczka w kolorze brązowym pocięta na kawałki, klej, nożyczki;
Realizacja
I. Zabawa ruchowa pt. “Piłka” z elementem skoku.
Rodzic kozłuje piłką wysoko i nisko. Dziecko naśladuje piłkę, skacze nisko obunóż lub wysoko, za każdym razem uginając kolana.
II. Masażyk “ZOO”.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym plecami do rodzica. Rodzic wykonuje masaż i mówi rymowankę
“ZOO”
Tutaj w ZOO jest wesoło,
Tutaj małpki skaczą w koło, (skoki dłonią po okręgu)
Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną strona dłoni)
Biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)
Żółwie wolno ścieżką klapią, (powolne ciężkie przykładanie dłoni za dłonią do pleców)
W wodzie złote rybki chlapią (pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)
Szop pracz, takie czyste zwierzę,
ciągle sobie coś tam pierze. (pocieranie dłońmi pleców)
Struś dostojnie w koło chodzi,
Śpieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)
A w najdalszej części ZOO,
Dwa leniwce się gramolą, (wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)
Wolno wchodząc na dwa drzewa,
Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)
I zapada w sen głęboki….
III. “Grzywa” – wykonanie grzywy konia z użyciem klamerek do bielizny.
Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie konia i omawia wygląd jego grzywy.
Zaprasza dziecko do wykonania takiej grzywy z klamerek do bielizny. Dziecko siedzi obok rodzica na dywanie, obok leży taca z klamerkami. Dziecko prawą ręką przyczepia klamerki do rękawa lewej ręki i odwrotnie. Tworzy grzywę konia, porusza ręką i sprawdza, jak grzywa się rusza.
Rodzic również może wykonać grzywę.
IV. Film edukacyjny “Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie nazw zwierząt mieszkających w ZOO po dźwiękach jakie wydają i po ich kształcie.
https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg
Dziecko odgaduje nazwy zwierząt.
V. Zabawa przy piosence “Biegniemy do ZOO” – naśladowanie ruchów zwierząt.
Zabawa wspólna – rodzica i dziecka 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI
(hipopotam, lwy, foki, żyrafa)
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
(małpy, papugi, słonie, hieny)
VI. “Lew” – praca konstrukcyjna z wykorzystaniem W.41.
Dziecko wypycha elementy lwa, nakleja włóczkę (grzywa, ogon) oraz łączy poszczególne elementy. Rodzic pomaga w nacinaniu miejsc łączenia. Po wykonaniu pracy umieszczamy ją w widocznym miejscu w domu, aby każdy mógł ją podziwiać.