Wtorek dnia 09.06.2020 r

TEMAT KOMPLEKSOWY: NADCHODZI LATO

TEMAT DNIA: CO ROBIĆ LATEM?

Cele:

  1. Poznanie letnich kwiatów: maki, chabry, rumianki.
  2. Rozwijanie wyobraźni ruchowo-muzycznej i plastycznej.
  3. Kształcenie słuchu i poczucia rytmu.

Lot trzmiela – improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem utworu N. Rimskiego-Korsakowa.

Dziecko-trzmiel biega przy muzyce poruszając rękami-skrzydełkami. Obraca się dookoła i dalej biega.

https://www.youtube.com/watch?v=HwBvR4QUGm8

Pachnący wianek – słuchanie wiersza J.Wasilewskiej.

Rodzic czyta wiersz, pokazując w odpowiednich momentach obrazki kwiatów.

“Pachnący wianek”

Chodzi Zosia po łące,
Zrywa kwiaty pachnące:
Maki, chabry i rumianki,
Będzie plotła wianki.

Nazbierała cały koszyk,
Piękny zapach się roznosi.
Chabry, rumianki i maki,
Wianek będzie nie byle jaki.

Splata Zosia wianek,
Bierze do ręki rumianek.
Wącha kwiatek, ach, ach, ach, 
Jaki piękny zapach, ach!

Teraz kolej na maczek,
Co czerwony ma fraczek.
Wącha Zosia kwiat, ach, ach, 
Jaki słodki zapach, ach!

Chaber też do wianka wplata,
Ten błękitny powiew lata.
Nosek wtula w kwiat, ach, ach, 
Cóż za cudny zapach, ach!

Już gotowy wianek cały,
Wszystkie kwiaty go ubrały,
Różnobarwne i pachnące,
Te, co rosły na tej łące.  

 

 

 

 

Dziecko ogląda obrazki, rozpoznaje i nazywa kwiaty, o których była mowa w wierszu. Omawia ich wygląd. Rodzic ponownie  czyta wiersz, a dziecko w odpowiednich miejscach powtarza okrzyk: ach, ach, ach. 

Wesołe zajączki

Dziecko z rodzicem – zajączki skaczą przy muzyce “po łące” w różnych kierunkach (do przodu, do tyłu, na boki). Można rozłożyć koła ze skakanek, wtedy zajączki wskakują do kół.  

https://www.youtube.com/watch?v=1pFsqv5n7R8

Razem z latem – nauka piosenki z układem ruchowym.

Dziecko powtarza za rodzicem tekst piosenki “Razem z latem”. Następnie śpiewają piosenkę wykonując jednocześnie podany układ ruchowy

“Razem z latem”
sł. Urszula Piotrowska
muz. Magdalena Melnicka-Sypko

1. Chodzi złote lato                                      Dziecko z rodzicem maszeruje w miejscu przez całą zwrotkę.
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa,                                   Podskakują.
razem z latem ja.                                          Wykonują obrót wokół własnej osi.
Hopsa, hopsasa,                                            Podskakują.
razem z latem ja.                                          Wykonują obrót wokół własnej osi.

2. Czasem dla ochłody                                  Dziecko z rodzicem maszeruje w kole, trzymając się za ręce przez całą lato zjada lody.                                              zwrotkę.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli. 

Ref.: Hopsa, hopsasa,                                    Podskakują.
razem z latem ja.                                           Wykonują obrót wokół własnej osi.
Hopsa, hopsasa,                                             Podskakują.
razem z latem ja.                                           Wykonują obrót wokół własnej osi.       

                                                                                                                                                               

https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

Odpowiedzi na pytania:

  • O czym była piosenka?
  • Z czego był zrobiony kapelusz?
  • Co ma lato w rękach?
  • Gdzie biega lato?
  • Co zjada lato dla ochłody?

Ćwiczenie rytmiczne do piosenki.

Dziecko wystukuje rytm piosenki uderzając palcami, a potem całą dłonią o podłogę.

Obrazek.

Dziecko na dworze tworzy dowolną kompozycję z materiału przyrodniczego. Rodzic rysuje patykiem na ziemi koło, dziecko wypełnia je wzorami ułożonymi z patyków, kamyków, listków itp.