Dzień 15.06.2020 r.
Temat: Co zabierzemy na wakacje?
Cele ogólne:
-rozwijanie mowy i logicznego myślenia;
-rozwijanie sprawności fizycznej.
1.Ćwiczenie poranne:
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Letni spacer.
Dzieci swobodnie biegają w różnych kierunkach. Na hasło: Spacer biorą pluszową zabawkę i maszerują z nią po pokoju. Przy powtórzeniach zabawy wybierają sobie innego pluszaka.
2.
Nauka wiersza I. Salach Wakacje.
Recytacja – indywidualna; wymyślanie przez dzieci prostego ruchu interpretującego wiersz.
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka,
wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.
Zabawa dydaktyczna – Pakujemy plecak na wakacje.
1. Losowanie obrazków różnych części garderoby (wyciętych z kolorowych czasopism); określanie, czy dany strój można nosić latem, jeśli nie – podawanie, do jakiej innej pory roku pasuje.
2. Oglądanie i porównywanie różnych okularów przeciwsłonecznych:
• zwrócenie uwagi na ich kształt i kolorystykę,
• wybranie tych, które dzieciom najbardziej się podobają; uzasadnienie swoich opinii,
• wyjaśnienie, dlaczego latem należy chronić oczy przed słońcem.
3. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Kapelusz.
Dzieci układają w całość obrazki pocięte na części; określają, co one przedstawiają; wyjaśniają, dlaczego latem należy chronić głowę przed słońcem.
4. Oglądanie różnych nakryć głowy noszonych latem, zwrócenie uwagi na ich kolorystykę, materiały, z których zostały wykonane.
• Opisywanie wyglądu ulubionego, własnego nakrycia głowy
5. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co powinno się znaleźć w plecaku, gdy wybieramy się na wakacje?
Dzieci nazywają przedmioty przedstawione na obrazkach, np. latarka, kamera, buty, spodnie, koc, bluza, skarpetki, czapka, mydło, okulary, wazon, grabie, telewizor, tort, kogut; wyszukują wśród nich te, które przydadzą się podczas wakacyjnych wędrówek.
6. Rozwiązywanie rebusów fonetycznych – O czym zapomniały dzieci?
Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach; dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i podają całe słowo, np.: torba, ekran, rak, motyl, oko, sanki – termos; kot, okno, ser, taczki, igła, ul, mydło – kostium; lalka, arbuz, teczka, ananas, rower, kran, antena – latarka.
7. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu plecaka, który chciałyby mieć.
8. Kończenie zdania: Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby…
Karta pracy, cz. 4, s. 70.
Rysowanie w kolejnych plecakach tego, co dziecko chciałoby wziąć w góry, nad morze i na wieś.
Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i zręczność – Przenosimy plecak.
Dzieci stoją przed wyznaczoną linią startu. Zadanie polega na tym, aby założyć plecak i jak najszybciej przenieść go do mety. Rodzice mogą odmierzać dzieciom czas za pomocą stopera.
3.
Zabawa przy nagraniu utworu P. Czajkowskiego Taniec rosyjski.
Dzieci cieszą się, że wkrótce nadejdą wakacje; postanawiają przywitać je skocznym tańcem. Dobierają się w pary /z rodzicem lub rodzeństwem/ i zwracają się twarzami do siebie. Wraz z rozpoczęciem muzyki wykonują następujące czynności:
a) stojąc naprzeciwko siebie, wykonują podskok, a następnie trzy tupnięcia, na przemian, prawą nogą, lewą i znowu prawą nogą;
b) chwytają się w parach za ręce i tańczą dookoła;
c) powtarzają czynności z punktów a) i b);
d) powtarzają dwa razy czynności z punktów a) i b);
e) podają sobie ręce w parach i tańczą dookoła, aż do końca utworu;
f) puszczają ręce partnera i stają zwrócone twarzami do siebie, tupiąc trzy razy.
Karta pracy, cz. 4, s. 71.
Rysowanie w labiryncie drogi rodziny do środka lokomocji, którym chce wyruszyć na wakacje.