Temat: KOLORY LATA

 CELE:

-zapoznanie z piosenką „Razem z latem”

-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem;

– rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych.

 

Nauka piosenki „ Razem z latem”     sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

 w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

 Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

 Czasem dla ochłody

 lato zjada lody.

 Zajada je powoli,

gardło go nie boli.

 Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

 

 Słuchanie piosenki: „ Kolory” https://www.youtube.com/watch?v=dOIhRqkPk-A

 

„Magiczny worek kolorów”- zabawa matematyczna

Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty.

Dziecko losuje z worka piłeczkę, nazywa jej kolor i umieszcza w misce w tym samym kolorze. 
Jeśli kolor piłki nie pasuje do żadnych z 4 par misek, dziecko umieszcza piłeczkę w misce białej.
Na koniec zabawy podejmujemy próbę określenia, których piłeczek jest najwięcej, a których najmniej.

 

„Kolorowe rytmy”- dzieci na dywanie układają dwuelementowe rytmy z użyciem klocków ( lub wyciętych figur z kolorowego papieru) np. żółty- zielony- żółty- zielony itp.

„Kolory” – Bawimy się razem z dzieckiem w „Berka cukierka”.  Mówimy berek cukierek koloru… np. niebieskiego, dzieci mają za zadanie dotknąć tego koloru w otoczeniu. Powtarzamy zabawę z różnymi kolorami.

 „Ziarenko” – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, wzrost rośliny. Pokazujemy dzieciom ziarenko fasoli i mówimy: To małe ziarenko fasoli. Spróbujcie się zamienić w takie malutkie ziarenka. Dzieci zwijają się w kłębuszki, starają się zwinąć jak najciaśniej. Mówimy: Posłuchajcie historii o ziarenku.

 Małe Ziarenko spało mocno, głęboko pod ziemią. Pewnego razu otworzyło jedno oko, ale wokół było bardzo ciemno i zimno.

– Eee… Brrrr… Nic ciekawego – poszło spać dalej.

Pewnego wiosennego dnia Ziarenko poczuło, że wokół niego robi się coraz cieplej. Nie wiedziało, skąd to uczucie, ale było ono bardzo miłe. Kolejnego dnia Ziarenko poczuło, że coś je obmywa, a ziemia wokół jest coraz cieplejsza. Zapragnęło więcej i więcej obmywania i ciepła, zaczęło poszukiwać. Wysunęło jedną rękę, a tam brrrrrr zimno, wysunęło drugą rękę w przeciwnym kierunku.

– Ojej, ciepło, tak bardzo chce mi się pić, dużo pić, jeszcze i jeszcze – Ziarenko wyciągało rękę

do ciepła i wody, aż nagle… stało się wokół bardzo jasno. Ziarenko zapłakało.

– Co się stało? Nic nie widzę!

– Przyzwyczaisz się do mego światła – pogłaskało je Słonko swym promykiem.

– Pomożemy ci – szepnął szumiący, ciepły Deszczyk.

 Rozmawiamy z dziećmi na temat opowiadania, rozdzielamy treści fikcyjne (uczucia ziarenka) od rzeczywistych (pomoc deszczu i słońca we wzroście rośliny).

„Czewrone truskawki”- Dzieci uważnie obserwują wzrostu owocu truskawki. Zwracają uwagę, że truskawka powstaje z kwiatu, rośnie na małym krzaczku. W razie konieczności uzupełniamy wiedzę dzieci, mówiąc o bardzo ważnej roli pszczół. Opowiada, że mała zielona truskawka stanie się dużą, dojrzałą, czerwoną dzięki wodzie i ciepłym promieniom słońca. Dzieci uzupełniają karty, rysują słońce, dorysowują deszcz i kolorują dojrzałe truskawki. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci uzupełniają karty, rysują słońce, dorysowują deszcz i kolorują dojrzałe truskawki. 

 

                                                

 

Mały kucharz. Zapraszamy do kuchni na pyszny posiłek z truskawkami – przepis po wysłuchaniu piosenki  „Makaron z truskawkami” https://www.youtube.com/watch?v=hvCiPEVA8R4