Wtorek dn. 16.06.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: NADCHODZI LATO

TEMAT DNIA: TĘCZA

Cele:

  1. Zrozumienie wyrazu tęcza.
  2. Posługiwanie się nazwami tęczowych kolorów.
  3. Rozwijanie sprawności manualnej.
  4. Doskonalenie sprawności języka poprzez ćwiczenia logopedyczne.

Tęcza – zajęcie z profilaktyki logopedycznej P. Siewiera-Kozłowskiej

“Tęcza”
Kolorowa wstążka na niebie rozpięta                                          Dziecko sięga czubkiem języka jak najwyżej, dokładnie                                                                                                            oblizuje górną wargę, rysując na niej łuk.
To jest właśnie tęcza – każdy to pamięta.                                  Sięga czubkiem języka jak najwyżej, dokładnie
                                                                                                          oblizuje górną wargę, rysując na niej łuk.
Tak wiele kolorów na wysokim niebie                                        Sięga czubkiem języka jak najwyżej.
Malowało słonko z deszczykiem dla ciebie.                                 Jeszcze raz sięga czubkiem języka jak najwyżej,
                                                                                                          dokładnie oblizuje górną wargę, rysując na niej łuk.
Deszczyk sobie kapał,                                                                    Kap, kap, kap – powtarza onomatopeję.
A słonko świeciło                                                                            Czubkiem języka okrąża szeroko otwarte wargi.
I przez to łuk tęczy dobrze widać było!                                      Sięga czubkiem języka jak najwyżej, dokładnie
                                                                                                         oblizuje górną wargę, rysując na niej łuk.

 

 

Tańcząca chmurka – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko biega w tempie wystukiwanym na bębenku. Na hasło: Chmurka tańczy! – staje w małym rozkroku i kołysze się w jedną i drugą stronę.

Słonko i deszczyk.

Dziecko słucha wiersza U. Piotrowskiej czytanego przez rodzica.

“Słonko i deszczyk”
Pada deszczyk,
świeci słonko,
będzie tęcza
ponad łąką.

Białe chmurki,
tany, tany,
tańczą skocznie
z promykami.

Odpowiedzi na pytania:

  • Co robił deszczyk?
  • Co robiło słonko?
  • Z kim tańczyły chmurki?
  • Co pojawi się nad łąką, kiedy po deszczu zaświeci słonko? 

Tęcza dla dzieci malowana różdżką.

Dziecko ogląda film. Mówi co to jest tęcza, kiedy ją widać na niebie. Wymienia kolory, które widzi na tęczy. 

https://www.youtube.com./watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl

Słońce i deszcz – zabawa naśladowcza.

Dziecko biega. Na hasło: Słońce! – kładzie się na podłodze i wygrzewa na słońcu. Na hasło: Deszcz! – kuca i chowa nisko głowę. 

Tęcza – praca plastyczna.

Dziecko maluje tęczę farbami lub wykleja ją kolorową plasteliną.

Tęcza, cza cza cza – zabawa z piosenką

https://www.youtube.com./watch?v=LmBK0xFkhH4