Czwartek dn. 18.06.2020 r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: KOLORY LATA
TEMAT DNIA: CZERWONY
Cele:
- Rozpoznawanie owoców i warzyw w kolorze czerwonym.
- Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie 1-4.
- Pobudzenie dziecięcej wyobraźni i ekspresji ruchowej.
Idą krasnoludki – zabawa paluszkowa.
“Idą krasnoludki”
Małgorzata Barańska
Idą, idą, idą, idą,
Idą sobie krasnoludki: Dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki
dziecka.
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,
A na końcu ten malutki. Dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając
od kciuka.
Dokąd idą? Do łóżeczka,
Bo tam czeka już bajeczka. Chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni.
Zagadka o kolorze dnia.
Jaki jest ulubiony kolor krasnoludków?
Kolory – zabawa na czworakach.
Rodzic rozkłada na podłodze przedmioty w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony, niebieski). Dziecko chodzi na czworakach. Rodzic wypowiada nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest stanąć przy przedmiocie w tym kolorze.
Jedziemy do krainy czerwonych owoców i warzyw.
Dziecko z rodzicem “wsiadają do czerwonych samochodów” i przemieszczają się ruszając kołami – kierownicami przy piosence “Witaminki”.
https://www.youtube.com./watch?v=ODZGWROvCpg
Jaki to owoc i warzywo?
Dziecko ogląda owoce i warzywa na obrazku. Nazywa je, mówi czy można je jeść na surowo, czy ugotować z nich potrawę.
Jak smakuje czerwone?
Rodzic przygotowuje czerwone owoce i warzywa. Dziecko je próbuje i określa smak.
Lecimy do krainy baśni.
Dziecko z rodzicem “wsiadają do samolotu”. Rozkładają ręce i lecą przy piosence”Witajcie w naszej bajce”.
https://www.youtube.com/watch?v=ypZNMi0AKgc
Z jaką postacią z bajki się spotkamy?
Kto to taki? Mała grzeczna dziewczynka wilka spotkała w lesie. Ma czerwoną czapeczkę babci lekarstwa niesie.
Po odgadnięciu zagadki dziecko wskazuje obrazek z Czerwonym Kapturkiem.
Rodzic może porozcinać obrazki postaci z bajek i je pomieszać. Dziecko ułoży postaci z części.
Droga do babci – opowieść ruchowa.
Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (dziecko maszeruje). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (dziecko macha ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi wysokie drzewa (dziecko staje na palcach, ręce wyciąga w górę) i niskie drzewa (dziecko kuca). Obserwuje ptaki lecące wysoko (naśladowanie lotu ptaków). W lesie rosną cudowne czerwone kwiatki. Czerwony Kapturek robi z nich bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle Czerwony Kapturek widzi wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście wilk nie zauważył Kapturka, który biegnie śmiało do swojej babci (dziecko biegnie).
Kolory.
Dziecko z rodzicem stają naprzeciwko siebie. Rzucają do siebie piłką wymieniając kolory. Piłki nie można złapać na słowo “czerwony”. Kto ją złapie – daje fant np. musi skakać na jednej nodze.
Czerwone stój, zielone idź.
Rodzic przypomina dziecku zasady przechodzenia przez ulicę na światłach sygnalizatora. Słysząc słowo “zielone” – dziecko maszeruje. Słysząc słowo “czerwone” – dziecko zatrzymuje się. Rodzic podnosi do góry czerwoną lub zieloną kartkę. Dziecko maszeruje lub zatrzymuje się.
Czerwony obrazek.
Dziecko rysuje czerwoną kredką dowolny obrazek. Opowiada co narysowało.