Czwartek dn. 18.06.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: KOLORY LATA

TEMAT DNIA: CZERWONY

Cele:

  1. Rozpoznawanie owoców i warzyw w kolorze czerwonym.
  2. Posługiwanie się nazwami liczebników porządkowych w zakresie 1-4.
  3. Pobudzenie dziecięcej wyobraźni i ekspresji ruchowej.

Idą krasnoludki – zabawa paluszkowa.

“Idą krasnoludki”
Małgorzata Barańska

Idą, idą, idą, idą,
Idą sobie krasnoludki:                              Dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym po przedramieniu ręki
                                                                     dziecka.
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,
A na końcu ten malutki.                           Dotyka palcem wskazującym kolejnych palców dłoni dziecka, zaczynając
                                                                     od kciuka.
Dokąd idą? Do łóżeczka,
Bo tam czeka już bajeczka.                       Chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją we wnętrzu swojej dłoni.

Zagadka o kolorze dnia.

Jaki jest ulubiony kolor krasnoludków?

Kolory – zabawa na czworakach.

Rodzic rozkłada na podłodze przedmioty w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony, niebieski). Dziecko chodzi na czworakach. Rodzic wypowiada nazwę koloru. Zadaniem dziecka jest stanąć przy przedmiocie w tym kolorze. 

Jedziemy do krainy czerwonych owoców i warzyw.

Dziecko z rodzicem “wsiadają do czerwonych samochodów” i przemieszczają się ruszając kołami – kierownicami przy piosence “Witaminki”.

https://www.youtube.com./watch?v=ODZGWROvCpg

Jaki to owoc i warzywo?

Dziecko ogląda owoce i warzywa na obrazku. Nazywa je, mówi czy można je jeść na surowo, czy ugotować z nich potrawę.

Jak smakuje czerwone?

Rodzic przygotowuje czerwone owoce i warzywa. Dziecko je próbuje i określa smak.

Lecimy do krainy baśni.

Dziecko z rodzicem “wsiadają do samolotu”. Rozkładają ręce i lecą przy piosence”Witajcie w naszej bajce”.

https://www.youtube.com/watch?v=ypZNMi0AKgc 

Z jaką postacią z bajki się spotkamy?

Kto to taki?                                                                                                                                                                                Mała grzeczna dziewczynka                                                                                                                                                    wilka spotkała w lesie.                                                                                                                                                                  Ma czerwoną czapeczkę                                                                                                                                                          babci lekarstwa niesie. 

Po odgadnięciu zagadki dziecko wskazuje obrazek z Czerwonym Kapturkiem.

 

Rodzic może porozcinać obrazki postaci z bajek i je pomieszać. Dziecko ułoży postaci z części. 

Droga do babci – opowieść ruchowa.

Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (dziecko maszeruje). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (dziecko macha ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi wysokie drzewa (dziecko staje na palcach, ręce wyciąga w górę) i niskie drzewa (dziecko kuca). Obserwuje ptaki lecące wysoko (naśladowanie lotu ptaków). W lesie rosną cudowne czerwone kwiatki. Czerwony Kapturek robi z nich bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle Czerwony Kapturek widzi wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście wilk nie zauważył Kapturka, który biegnie śmiało do swojej babci (dziecko biegnie).

Kolory.

Dziecko z rodzicem stają naprzeciwko siebie. Rzucają do siebie piłką wymieniając kolory. Piłki nie można złapać na słowo “czerwony”. Kto ją złapie  – daje fant np. musi skakać na jednej nodze.

Czerwone stój, zielone idź.

Rodzic przypomina dziecku zasady przechodzenia przez ulicę na światłach sygnalizatora. Słysząc słowo “zielone” – dziecko maszeruje. Słysząc słowo “czerwone” – dziecko zatrzymuje się. Rodzic podnosi do góry czerwoną lub zieloną kartkę. Dziecko maszeruje lub zatrzymuje się.

Czerwony obrazek.

Dziecko rysuje czerwoną kredką dowolny obrazek. Opowiada co narysowało.