Czwartek 18.06.2020

Temat: Jaka dziś pogoda?

Cele:

  • przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy;
  • rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych;
  • utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych;

Zajęcia:

„Truskawki pełne witamin” – zachęcanie dziecka do spożywania sezonowych owoców, zwrócenie uwagi na potrzebę mycia owoców przed spożyciem. Recytacja wiersza.

Truskawka

Dorota Strzemińska-Więckowiak

Przyjrzyj się dobrze truskawce,

która rośnie na rabatce.

Jest czerwona i dojrzała,

w pestkach jest maleńkich cała.

Ma poziomkę w swej rodzinie,

i ze smaku w świecie słynie.

Latem są truskawek zbiory –

Możesz robić z nich przetwory –

Soki, konfitury, dżemy,

delikatne musy, kremy.

Myj owoce, zanim zjesz,

i się zdrowiem swoim ciesz.

W smaku swoim są wprost wyśmienite –

Oczywiście, te umyte.

Rodzic pyta: Czego dowiedziałeś się o truskawce?. Prezentuje dziecku pojemnik ze świeżymi truskawkami, a także przetwory: dżem truskawkowy, soki truskawkowe. Zachęca dziecko do spożywania owoców sezonowych ze względu na ich walory smakowe i zdrowotne. Dziecko myje truskawki, układa je w miseczce.

„Jaka to pogoda?” – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli. Rodzic wykłada symbole oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne, dziecko odczytuje symbole, ustala z rodzicem formę ruchu.

Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg)

Wirujące liście – wiatr (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji

czołowej)

Chmury – zachmurzenie (powolny chód)

Chmury i krople – opady deszczu (marsz z daszkiem z rąk nad głową)

Śnieżynka – opady śniegu (rzucanie się śnieżkami)

Chmura z błyskawicą – burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan)

„Kalendarz pogody” – rozpoznawanie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych, rozróżnianie związanych z nimi przyjemnych i nieprzyjemnych emocji, określanie pogody zaobserwowanej za oknem. Rodzic przygotowuje tablicę (korkową, magnetyczną), oraz symbole zjawisk atmosferycznych i mówi: To jest nasz kalendarz pogody, codziennie będziemy obserwować pogodę i zamieszczać odpowiedni symbol, być może trzeba będzie tutaj zamieścić więcej niż jeden. Dziecko określa, jaka jest pogoda tego dnia, np. świeci słońce i wieje wiatr. Następnie umieszcza na tablicy odpowiedni symbol.          

„Dojrzała truskawka” – wyklejanie plasteliną, doskonalenie sprawności manualnej. Dziecko otrzymuje sylwetę truskawki, nakleja ją na karton, odrywa malutkie kawałki plasteliny i wykleja owoc.

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-truskawka.html

no images were found