Czwartek, 18 czerwca 2020r.

Temat dnia: „Różowy”

Cele ogólne:

– Utrwalenie nazw kolorów podstawowych,

– Kształcenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,

– Rozwijanie sprawności manualnych.

  1. Zabawy poranne:
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa “Kolory do domu”.

Dziecko trzyma w ręku przedmiot, w wybranym kolorze: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym. Rodzic rozkłada na dywanie kawałki bibuły w tych samych kolorach. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, w rytm muzyki. Kiedy muzyka milknie, ma za zadanie ustawić się przy obręczy, w takim kolorze, jaki przedmiot trzyma w ręku. Przed następną rundą zmienia trzymany przedmiot.

  • Taniec z balonem”. Dziecko i Rodzic ustawiają się w parze. Trzymają balon i tańczą przy muzyce. Można stopniować trudność, trzymając np. tylko nosami, czołem, kucać, stawać na palcach itp. Starają się jak najdłużej zatańczyć taniec z balonem.
  1. „Różowy” – rozmowa na podstawie treści wiersza Marcina Brykczyńskiego.

„Różowy”

Hokus-pokus, czary-mary,

ogłaszamy sztuczkę nową,

przez różowe okulary

świat zobaczysz na różowo:

różowe domy i miasta,

różowy las tam wyrasta,

chmury i niebo hen w górze,

pola i łąki, i drzewa,

wszystkie różowe jak róże,

 i ptak różowy,

co śpiewa same różowe nutki,

aż cieszą się kwiaty w ogródku

i znikają bez śladu smutki.

Bo w świecie na różowo,

daję Wam na to słowo,

nie może być żadnych smutków.

 

Rodzic zadaje dziecku pytania, np.:

– Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?;

– W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?;

– Odszukaj w pokoju różowy kolor i pokaż go.

  1. „Co widać przez różowe okulary” – stemplowanie gąbką na temat dowolny różową farbą.

Dziecko ma przygotowane farby w kolorach czerwonym i białym. Miesza oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyskają kolor różowy. Podczas stemplowania sukcesywnie dorabia sobie kolor.

  1. „Różowy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru różowego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu maszeruje.

  1. „Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego.

Rodzic przygotowuje mikser, kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dziecko myje truskawki i odrywa szypułki. Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa jogurt do kubków, określa kolor napoju i wspólnie piją.

  1. „Co się zmieniło?”- zabawa spostrzegawcza.

Rodzic układa na dywanie 4 różowe przedmioty. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie zabawek. Następnie Rodzic chowa zabawkę, a dziecko musi odgadnąć jaka zabawka została schowana.

  1. Karty pracy: Zakreśl kółkiem różowe przedmioty, przekreśl brązowe

http://www.edubuzzkids.com/content/pre-k/worksheets/science/Colors/Identify-Colors/734  

  1. Dla chętnych kolorowanki:

https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-owoce/