Czwartek, 18 czerwca 2020r.
Temat dnia: „Różowy”
Cele ogólne:
– Utrwalenie nazw kolorów podstawowych,
– Kształcenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
– Rozwijanie sprawności manualnych.
- Zabawy poranne:
- Zabawa orientacyjno-porządkowa “Kolory do domu”.
Dziecko trzyma w ręku przedmiot, w wybranym kolorze: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym. Rodzic rozkłada na dywanie kawałki bibuły w tych samych kolorach. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, w rytm muzyki. Kiedy muzyka milknie, ma za zadanie ustawić się przy obręczy, w takim kolorze, jaki przedmiot trzyma w ręku. Przed następną rundą zmienia trzymany przedmiot.
- Taniec z balonem”. Dziecko i Rodzic ustawiają się w parze. Trzymają balon i tańczą przy muzyce. Można stopniować trudność, trzymając np. tylko nosami, czołem, kucać, stawać na palcach itp. Starają się jak najdłużej zatańczyć taniec z balonem.
„Różowy”
Hokus-pokus, czary-mary,
ogłaszamy sztuczkę nową,
przez różowe okulary
świat zobaczysz na różowo:
różowe domy i miasta,
różowy las tam wyrasta,
chmury i niebo hen w górze,
pola i łąki, i drzewa,
wszystkie różowe jak róże,
i ptak różowy,
co śpiewa same różowe nutki,
aż cieszą się kwiaty w ogródku
i znikają bez śladu smutki.
Bo w świecie na różowo,
daję Wam na to słowo,
nie może być żadnych smutków.
Rodzic zadaje dziecku pytania, np.:
– Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?;
– W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary?;
– Odszukaj w pokoju różowy kolor i pokaż go.
- „Co widać przez różowe okulary” – stemplowanie gąbką na temat dowolny różową farbą.
Dziecko ma przygotowane farby w kolorach czerwonym i białym. Miesza oba kolory w niewielkich ilościach tak długo, aż uzyskają kolor różowy. Podczas stemplowania sukcesywnie dorabia sobie kolor.
- „Różowy” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru różowego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu maszeruje.
- „Różowe zdrowie” – przygotowanie koktajlu truskawkowego.
Rodzic przygotowuje mikser, kubki, jogurt naturalny lub mleko oraz świeże truskawki. Dziecko myje truskawki i odrywa szypułki. Rodzic wrzuca je do miksera, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa jogurt do kubków, określa kolor napoju i wspólnie piją.
- „Co się zmieniło?”- zabawa spostrzegawcza.
Rodzic układa na dywanie 4 różowe przedmioty. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie zabawek. Następnie Rodzic chowa zabawkę, a dziecko musi odgadnąć jaka zabawka została schowana.
- Karty pracy: Zakreśl kółkiem różowe przedmioty, przekreśl brązowe
http://www.edubuzzkids.com/content/pre-k/worksheets/science/Colors/Identify-Colors/734
- Dla chętnych kolorowanki:
https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-owoce/