Dzień 19.06.2020 r.

Temat: Czas na wakacje.

Cel ogólny:

-rozwijanie mowy i logicznego myślenia.

1.Ćwiczenie poranne:

  • ZabawaMarsz po kole.

Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radosny czas i klaszczą; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

2.

  • Zabawy przy piosence Wesołe wakacje.

 

  1. Zabawa rozwijająca sprawność i zwinność – Nad wodą.

Rodzic dzieli liną /skakanką/ pokój na dwie części. Jedna część to plaża, druga – woda. Dzieci stoją na plaży i na sygnał Do kąpieli (uderzenie w tamburyn) przeskakują przez linę i naśladują ochla­pywanie się wodą. Na hasło: Pływanie (dwa uderzenia w tamburyn) – naśladują pływanie po morzu. Na hasło: Plaża – skaczą raz na jednej, raz na drugiej nodze, przechylając jednocześnie głowę na boki – otrzepują się z wody i usuwają ją z uszu. Na zakończenie zabawy kładą się na plecach i opalają. Kąpieli towarzyszy akompaniament na tamburynie w rytmie podskoków, pływaniu – rytm ósemkowy, a opalaniu – wolno grane ćwierćnuty.

 

  1. Słuchanie piosenki Wesołe wakacje(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
  2. Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,

a za oknem przesuwa się świat,

drzew gałęzie kłaniają się nisko,

pokazując kolory swych szat.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,

żegnamy przedszkole, kolegów i misia,

wzywają nas pola zielone i las,

niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas.

  1. W dole rzeka się wije błękitna,

wytyczając do morza swój szlak,

już na dobre zaczęło się lato

i z radości rozśpiewał się ptak.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…

III. Na wakacje pędzimy przed siebie,

swoim szumem pozdrawia nas wiatr,

gdzieś za nami zostały równiny

i witają nas już szczyty Tatr.

 

  1. Rozmowa na temat piosenki.
  • Określanie tempa i nastroju piosenki.
  • Zwrócenie uwagi na powtarzające się fragmenty.

– Gdzie dzieci jadą pociągiem?

– Czy się cieszą?

– Co mijają po drodze?

  1. Ćwiczenia emisyjne: powtarzanie melodii wybranych przez rodzica fragmentów piosenki na sylabach: na, na; ta, ta; la, la.
  2. Zabawa rytmiczna Wystukujemy rytm.

Dzieci maszerują po sali w różnych kierunkach, trzymając wybrany instrument perkusyjny; kiedy usłyszą melodię piosenki, zatrzymują się; rytmicznie powtarzają słowa pierwszej zwrotki, a przy powtórzeniu zabawy – drugiej zwrotki i wystukują rytm poszczególnych słów na swoim instrumencie.

  1. Ćwiczenia słuchowe Dokąd dzieci pojadą na wakacje?

Dzieci słuchają nagranych odgłosów: morza, szumu drzew w lesie, żab na łące, głosów owiec na hali – rozpoznają poszczególne odgłosy i określają, w jakich miejscach można je usłyszeć podczas wakacji.

 

3.

Karta pracy, cz. 4, s. 78.

Słuchanie wiersza. Rysowanie miejsca, do którego dziecko wybrałoby się na wakacje.

  1. Widzowskiej Wakacje na dywanie.

Na latającym usiądź dywanie,

zabierz kanapki, butelkę wody

i powiedz głośno: – Szanowny panie!

Proszę polecieć w stronę przygody!

Może na Księżyc? Tam są kratery.

A w nich kosmiczne żyją zwierzęta.

Wypożyczymy gwiezdne rowery,

będziemy trąbić tiiiiit! Na zakrętach!

Potem sfruniemy prosto na Ziemię,

bo w środku lasu będzie lotnisko.

Dziki, wiewiórki, sarny, jelenie

zaraz nas porwą do tańca disco!

Dywan poleci na krańce świata,

w góry, nad morze, w sam środek burzy,

lecz po wakacjach, pod koniec lata,

trzeba go będzie dobrze odkurzyć…

  • -Czy w mieście w wakacje można się nie nudzić?
  • -Co można robić w mieście?
  • -Czy zabawa w latający dywan może być ciekawa?

Ćwiczenia w książce, s. 94.

Określanie, o jakich wakacjach marzą dzieci przedstawione na zdjęciach.

Opowiadanie przez dzieci o ich wymarzonych wakacjach.