Dzień 19.06.2020 r.
Temat: Czas na wakacje.
Cel ogólny:
-rozwijanie mowy i logicznego myślenia.
1.Ćwiczenie poranne:
- Zabawa– Marsz po kole.
Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radosny czas i klaszczą; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.
2.
- Zabawy przy piosence Wesołe wakacje.
- Zabawa rozwijająca sprawność i zwinność – Nad wodą.
Rodzic dzieli liną /skakanką/ pokój na dwie części. Jedna część to plaża, druga – woda. Dzieci stoją na plaży i na sygnał Do kąpieli (uderzenie w tamburyn) przeskakują przez linę i naśladują ochlapywanie się wodą. Na hasło: Pływanie (dwa uderzenia w tamburyn) – naśladują pływanie po morzu. Na hasło: Plaża – skaczą raz na jednej, raz na drugiej nodze, przechylając jednocześnie głowę na boki – otrzepują się z wody i usuwają ją z uszu. Na zakończenie zabawy kładą się na plecach i opalają. Kąpieli towarzyszy akompaniament na tamburynie w rytmie podskoków, pływaniu – rytm ósemkowy, a opalaniu – wolno grane ćwierćnuty.
- Słuchanie piosenki Wesołe wakacje(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
- Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,
a za oknem przesuwa się świat,
drzew gałęzie kłaniają się nisko,
pokazując kolory swych szat.
Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,
żegnamy przedszkole, kolegów i misia,
wzywają nas pola zielone i las,
niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas.
- W dole rzeka się wije błękitna,
wytyczając do morza swój szlak,
już na dobre zaczęło się lato
i z radości rozśpiewał się ptak.
Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…
III. Na wakacje pędzimy przed siebie,
swoim szumem pozdrawia nas wiatr,
gdzieś za nami zostały równiny
i witają nas już szczyty Tatr.
- Rozmowa na temat piosenki.
- Określanie tempa i nastroju piosenki.
- Zwrócenie uwagi na powtarzające się fragmenty.
– Gdzie dzieci jadą pociągiem?
– Czy się cieszą?
– Co mijają po drodze?
- Ćwiczenia emisyjne: powtarzanie melodii wybranych przez rodzica fragmentów piosenki na sylabach: na, na; ta, ta; la, la.
- Zabawa rytmiczna – Wystukujemy rytm.
Dzieci maszerują po sali w różnych kierunkach, trzymając wybrany instrument perkusyjny; kiedy usłyszą melodię piosenki, zatrzymują się; rytmicznie powtarzają słowa pierwszej zwrotki, a przy powtórzeniu zabawy – drugiej zwrotki i wystukują rytm poszczególnych słów na swoim instrumencie.
- Ćwiczenia słuchowe – Dokąd dzieci pojadą na wakacje?
Dzieci słuchają nagranych odgłosów: morza, szumu drzew w lesie, żab na łące, głosów owiec na hali – rozpoznają poszczególne odgłosy i określają, w jakich miejscach można je usłyszeć podczas wakacji.
3.
Karta pracy, cz. 4, s. 78.
Słuchanie wiersza. Rysowanie miejsca, do którego dziecko wybrałoby się na wakacje.
- Widzowskiej Wakacje na dywanie.
Na latającym usiądź dywanie,
zabierz kanapki, butelkę wody
i powiedz głośno: – Szanowny panie!
Proszę polecieć w stronę przygody!
Może na Księżyc? Tam są kratery.
A w nich kosmiczne żyją zwierzęta.
Wypożyczymy gwiezdne rowery,
będziemy trąbić tiiiiit! Na zakrętach!
Potem sfruniemy prosto na Ziemię,
bo w środku lasu będzie lotnisko.
Dziki, wiewiórki, sarny, jelenie
zaraz nas porwą do tańca disco!
Dywan poleci na krańce świata,
w góry, nad morze, w sam środek burzy,
lecz po wakacjach, pod koniec lata,
trzeba go będzie dobrze odkurzyć…
- -Czy w mieście w wakacje można się nie nudzić?
- -Co można robić w mieście?
- -Czy zabawa w latający dywan może być ciekawa?
Ćwiczenia w książce, s. 94.
Określanie, o jakich wakacjach marzą dzieci przedstawione na zdjęciach.
Opowiadanie przez dzieci o ich wymarzonych wakacjach.