Tydzień IV. Pomocna dłoń

 

Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu kontynuujemy rozmowy na temat bezpieczeństwa. Dzieci nauczą się, jak być asertywnym w różnych sytuacjach – w kontaktach ze znajomymi i nieznajomymi. Poznamy instytucje, które zajmują się udzielaniem pomocy – pogotowie, policję, straż pożarną. Nauczymy się numerów alarmowych i prawidłowego sposobu wzywania pomocy. Dzieci dowiedzą się, że w takich sytuacjach niezwykle ważna jest znajomość własnego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, ale nie można tych informacji przekazywać każdej napotkanej osobie.

Podczas zabaw dzieci przypomną sobie wygląd i nazwy figur geometrycznych, ułożą z nich rytmy, które następnie odtworzą za pomocą ruchu. Przedszkolaki zaśpiewają piosenkę o bezpieczeństwie.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpieczeństwie, szczególnie w kontekście zagrożeń w różnych dziedzinach życia, np. w kontaktach z innymi ludźmi, korzystaniu z urządzeń elektrycznych, podczas zabaw w wodzie itp.; utrwalanie właściwych nawyków zachowywania się w sytuacjach zagrażających naszemu poczuciu bezpieczeństwa.
  • A jak aparat. Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Układanie ciągów obrazków, przedmiotów według określonego rytmu, np. patyk, patyk, liść, patyk, patyk, liść; zastępowanie patyków kamieniami, a liści kwiatami.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach.