Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu podziwiamy piękno przyrody. Ustalimy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej sobie, niekoniecznie musi podobać się innej.

Poznamy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierujemy na gatunki drzew – poznamy ich liście i owoce, będziemy podziwiać jesienne barwy. Dzieci dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil.

Przedszkolaki poznają głoskę m. Podczas zabaw będą wyszukiwać głoskę w podanych słowach.

Zaśpiewamy piosenkę „Malowała jesień”, oraz wykonamy pracę plastyczną „Jesień i liście”.

 

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować poznawanie jesieni, jesiennej przyrody; w związku z tym nadal poprosimy o przynoszenie kasztanów, żołędzi, jarzębiny, liści, różnych ziaren.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o jesieni i zmianach zachodzących w przyrodzie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów i segregowanie według określonych cech: koloru, wielkości itp.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach