Tydzień VI. Jesienna przyroda

 

Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu kontynuujemy rozmowy o pięknie przyrody. Dzieci poznają kolejne elementy lasu i parku – tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznajemy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu oraz jak zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym zwierzętom zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Rozmawiamy o gatunkach ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Dzieci obserwują przyrodę w ogrodzie przedszkolnym.

Przedszkolaki poznają głoskę L, wyszukują ją w podanych wyrazach. Przeliczają elementy w zbiorach i odnajdują zbiory 1- i 2-elementowe.

Utrwalamy piosenkę „Malowała jesień”, dzieci uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenki, grają na wybranych instrumentach muzycznych. Wspólnie bawimy się w teatr.

 

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować poznawanie jesiennej przyrody; w związku z tym poprosimy o przyniesie owoców i warzyw.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o jesieni i zmianach zachodzących w przyrodzie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów, segregowanie według określonych cech, np. koloru, wielkości.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach