Szanowni Rodzice!

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat pracowitości. Skoncentrowaliśmy na przygotowaniach człowieka do zimy – sposobach przetwarzania i przechowywania owoców, warzyw, grzybów i innych darów jesieni. Dzieci poznały pracę pszczelarza. Szukały w najbliższym otoczeniu postaci oraz bohaterów opowiadań charakteryzujących się pracowitością.

Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym.

Przedszkolaki poznały głoskę i. Wyszukiwały głoski w wyrazach o nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznały liczbę 2.

Wspólnie graliśmy w gry dydaktyczne, słuchaliśmy utworu „Czardasz” Vittorio Monti’ego , dzieci uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych.

Dzieci wykonały prace plastyczną: Portret Pani Jesieni

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o zmianach zachodzących w przyrodzie.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła w różnych tekstach; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i.
  • Przeliczanie przedmiotów, segregowanie przedmiotów według określonych cech: koloru, wielkości.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach w miarę sprzyjających warunków pogodowych.