Jesienna muzyka

Drodzy Rodzice

 

Ostatni tydzień spędziliśmy, słuchając jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru. Sami także graliśmy i wystukiwaliśmy rytmy na instrumentach oraz różnych przedmiotach. Dopasowywaliśmy dźwięki instrumentów do słyszanych słów wierszy. Śpiewaliśmy piosenki i ruchem wyrażaliśmy jej treść.

Poznaliśmy pojęcia związane z muzyką: orkiestra, dyrygent, nuty. Rozmawialiśmy o ciszy i o tym, czy istnieje cisza absolutna.

Posługiwaliśmy się liczebnikiem głównym i porządkowym 2. Układaliśmy zbiory dwuelementowe – dorysowywaliśmy lub skreślaliśmy określone elementy.

Bawiliśmy się figurami geometrycznymi i układaliśmy rytmy.

Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych dostosowywaliśmy swój ruch do zmieniającego się tempa, rytmu i melodii.

Oglądaliśmy koncert muzyki klasycznej w wykonaniu prawdziwych artystów z filharmonii.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o muzyce, wykonawcach i koncertach. Słuchanie utworów z różnych gatunków muzycznych.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów dwuelementowych – dorysowywanie i skreślanie elementów.
  • Zabawy w naśladowanie i powtarzanie dźwięków.
  • Zabawy we wskazywanie pierwszego i drugiego przedmiotu w szeregu – różne przedmioty są układane w szeregu, dziecko mówi: Pierwszy jestDrugi jest…, a potem przekłada pierwszy przedmiot na koniec szeregu i znów mówi: Pierwszy jest… Drugi jest…
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek (o, a, l, m, i, t) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie