Nasza mała ojczyzna.

Szanowni Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o miłości do ojczyzny w kontekście lokalnym – naszej miejscowości i regionu. Omawialiśmy sposoby budowania domów, porównywaliśmy domy wiejskie i miejskie dawniej i dziś; przypominaliśmy sobie adresy oraz zasady podawania ich obcym osobom. Rozmawialiśmy na temat lokalnych urzędów oraz miejsc użyteczności publicznej, zadaniami ludzi, którzy w nich pracują. Dzieci poznały kilka strojów i tańców ludowych z różnych regionów Polski.

Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę w okolicy, w tym w ogrodzie przedszkolnym.

Dzieci poznały głoskę d. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach. Czytały globalnie wyraz dom. Przeliczały elementy, dodawały je i odejmowały. Grały w gry dydaktyczne.

Bawiły się przy melodii walczyka, poleczki i krakowiaka, nauczyliśmy się śląskich zabaw i tańców: „Miotlarz” i „Koziorajka”.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nowoczesnych postawach patriotycznych, Polsce, znanych Polakach i ich dokonaniach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d.
  • Przeliczanie przedmiotów, według określonych cech, koloru, wielkości itp., np. w trakcie pobytu w parku, czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek w miarę sprzyjającej pogody – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.