Mój dom Polska

 

Szanowni Rodzice!

W minionym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o miłości do ojczyzny. Dzieci poznały historię powstania państwa oraz jego pierwszego władcę – Mieszka I. Wysłuchały legendy o białym orle. Przypominaliśmy sobie jak wyglądają symbole narodowe, godło, Hymn, flaga; jak należy się zachować podczas słuchania Hymnu narodowego.

Przyglądaliśmy się Warszawie, jej zabytkom, wymienialiśmy miejsca, które znamy, w których dzieci były; poznaliśmy starą i nowoczesną Warszawę z drapaczami chmur, z metrem itd.

Interesowaliśmy się sławnymi Polakami; obejrzeliśmy obraz Jana Matejki, improwizowaliśmy ruchem do mazurka Fryderyka Chopina. Poznawaliśmy mapę Polski. Śpiewaliśmy piosenkę o Polsce;

Czytaliśmy globalnie wyrazy: godło, flaga, Polska; przeliczaliśmy, dodawaliśmy i odejmowaliśmy, graliśmy w gry dydaktyczne.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nowoczesnych postawach patriotycznych, Polsce, znanych Polakach i ich dokonaniach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d.
  • Przeliczanie przedmiotów, segregowanie przedmiotów według określonych cech: koloru, wielkości itp.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek w miarę sprzyjającej pogody – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.