Drodzy Rodzice i Kochane dzieci!!!

        Po raz kolejny pracujemy zdalnie. Życzymy wszystkim dużo zdrowia i wytrwałości. Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia na żywo !!!

                                                                                                                                              Ciocie z gr. II

 

  Poniedziałek- 29 marzec 2021

  W tym tygodniu rozmawiamy o zbliżającej się Wielkanocy!

  TEMAT KOMPLEKSOWY:

ŚWIĘTA,ŚWIĘTA,BIJĄ DZWQNY

TEMAT DNIA:

POZNAJEMY TRADYCJĘ

 

CELE :

   -poznanie znaczenia tradycji

    -poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół

  – budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami

1.Ćwiczenia poranne :  MUZYCZNA GIMNASTYKA – ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1 – YouTube

2.,,Wielkanocny stół”-słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych

 

Wielkanocny stół

 Marlena Szeląg

 

 Wielkanocny stół już obrusem nakryty,

w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.

Na środku święconka, a w niej pisanki

– jajka zdobione we wzorki i plamki.

 W wazonie świątecznie się prezentują

bazie, co kotki swe pokazują.

 Już na talerzach kiełbasa biała

 zalana barszczem jest prawie cała.

 A tam mazurek – wypiek świąteczny,

posyła babie ukłon serdeczny.

Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,

wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…

Już na śniadanie goście przybyli – na stole symbole tradycji odkryli.

 

3.Rozmowa na temat przeczytanego utworu

O jakim święcie jest mowa w wierszu?

 Czym nakryty był stół?

 Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślisz, co to jest tradycja? Czy według ciebie jest ważna, dlaczego? Jakie znasz inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?

4.Oglądamy stół wielkanocny na obrazku. Co widzisz na wielkanocnym stole takiego samego, jak w przeczytanym wierszu. Czego tu nie ma? Czy u ciebie w domu też są takie potrawy? Pooglądaj zdjęcia innych stołów wielkanocnych

 

  1. „Szykujemy wielkanocny stół” – zabawa tematyczna. Dziecko szykuje dla misiów i lalek wielkanocny stół.
  • biały obrusik, zabawkowe naczynia i sztućce, zabawkowe produkty spożywcze

 ilustracje przedstawiające potrawy wielkanocne, pisanki, wazon z baziami, cukrowego baranka, mogą być dekoracje świąteczne np. zajączki inne

  1. Wymieniamy potrawy wielkanocne i dzielimy na sylaby(liczymy wspólnie ile ich jest)

-żu-rek(2),Ba-bka(2),jaj-ko(2),kieł-ba-sa(3),pasz-tet(2),ma-zu-rek(3),barszcz(1)

Sa-ła-tka(3),świę-con-ka(3)

  1. „Do wielkanocnego stołu!” – zabawa ruchowa. Układamy na środku pokoju (z lin lub skakanek sznurka) duży prostokąt – stół wielkanocny. Dziecko biega w rytmie  muzyki lub klaśnięć, omijając prostokąt. Gdy muzyka cichnie, dziecko siada w siadzie klęcznym wokół wielkanocnego stołu
  2.  Praca z kartą pracy str. 21 – ćwiczenia motoryki małej, zdobywanie wiadomości na temat tradycji związanych z Wielkanocą. Dziecko nakrywa do świątecznego stołu, wykorzystując do tego celu nalepki. Podaje nazwy świątecznych potraw, wymieniają tradycje związane z Wielkanocą.
  3. Słuchanie piosenki ,,Pisanki ,kraszanki”

https://www.bing.com/videos/search?q=wielkanoc+piosenka+dla+dzieci&docid=607986194593555946&mid=B48F9F13BDBC4DAA6F2EB48F9F13BDBC