DATA: 31.III.2021 (środa)

TEMAT: Wielkanocne cuda

CELE:

– reaguje ruchem na ciche dźwięki i głośne dźwięki.

– wymienia produkty, które znajdują się w koszyczku wielkanocnym.

    

PRZEBIEG ZAJĘĆ

I

  • Zabawa „Cicho – głośno”.
  • Przy melodii granej cicho, dzieci – kurczątka – w przysiadzie śpią (głowa wtulona w ramiona), a przy melodii granej głośno poruszają się szybko po pokoju.

II

 

Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek

A przy nich kurczaczek i z cukru baranek

Przy baranku babka, sól chleb i wędzonka

Oto wielkanocna świąteczna święconka.

 

Ref: Pisanki, kraszanki skarby wielkanocne

Pięknie ozdobione ale niezbyt mocne

Pisanki, kraszanki całe w ornamentach

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

 

ócił się z kurczaczkiem cukrowy baranek

Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek

Czy ta malowana, czy ta wyklejana

Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

 

Ref: Pisanki, kraszanki skarby wielkanocne…

 

Baranek z kurczaczkiem długo się spierali

Aż goście świąteczni do drzwi zapukali

Wielkanocni goście czasu nie tracili

Potłukli pisanki, jajkiem się dzielili

 

Ref: Pisanki, kraszanki skarby wielkanocne…

  • Rozmowa na temat piosenki.
  • Co znajdowało się w wiklinowym koszyku?
  • O co kłócił się baranek z kurczaczkiem?
  • Kto zapukał do drzwi?
  • Co się stało z pisankami?

 

  • Oglądanie rozbitego jajka, nazywanie jego części – białko i żółtko. Zachęcamy do pokazania dzieciom jak wygląda jajko usmażone, ugotowane na twardo i na miękko. Porównywanie wyglądu jajek przygotowanych na 3 sposoby.

 

III

  • Siejemy owies i rzeżuchę. Dzieci wspólnie z rodzicami wysiewają owies do ziemi i rzeżuchę na mokrą watę. Obserwowanie wzrostu roślin i systematyczna opieka przez najbliższe dni.
  • Czytanie literatury dziecięcej.

 

Od nauczyciela wspomagającego: