Środa,  31.03.2021r.

Temat kompleksowy: „Wielkanoc”

Temat dnia: „Wielkanocny koszyczek”.

Cele:

  1. Rozwijanie percepcji wzrokowej;
  2. Opowiadanie treści obrazka;
  3. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby;
  4. Rozwijanie logicznego myślenia.

 

 

Zabawy poranne

Domowa rytmika „Wielkanoc”

https://www.youtube.com/watch?v=IzHRK5i0G8s

 

 

„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Zadaje  pytanie: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?

Rodzic tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego:

 jajka – nowe życie,

baranek – symbol Pana Jezusa,

owies – wiosna,

wędlina – dostatek,

chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,

babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

 

 

„Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- -słuchowo-ruchową.

Rodzic przygotowuje na dużych kartkach wzór koszyka. Dziecko  mówi wyliczankę i maluje w powietrzu oburącz. Później te same czynności powtarza na małych kartkach, następnie z wykorzystaniem kredek. Na koniec dziecko rysuję kurczaczka.

Wielkanocny kosz robimy,

Zaraz go z witek złożymy.

Tu gałązka, a tam druga,

Już kurczaczek z niego mruga.     

 

  • „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa.

Dziecko i Rodzic, ustawiają się w dwóch rzędach, każdy ma na łyżce jajko. Ich zadaniem jest dobiec do wyznaczonego miejsca i wrócić. Wygrywa ta osoba, która pokona trasę jako pierwsza, nie upuszczając jajka.

 

  • „Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje szablony pisanek lub liczmany – dla każdego po 10 sztuk. Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują treść zadań. Podpisują rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.

– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?

– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?

– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?

Kolejne zadania Rodzic może tworzyć według własnego pomysłu.

 

  • „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Rodzic ma do dyspozycji 2 drewniane łyżki. Dziecko realizuję rytm podany przez rodzica. Na przerwę w muzyce ma za zadanie słuchać, ile razy Rodzic uderzy łyżką o łyżkę. Tyle samo razy musi wykonać podane ćwiczenie: skłony, przysiady, pajacyki, piłeczki itd.

 

Na koniec zachęcam do obejrzenia

„Domowe przedszkole – Wielkanoc”

 

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

 

Dla chętnych  Karty pracy

oraz kolorowanka