Środa, 31.03.2021r.
Temat kompleksowy: „Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanocny koszyczek”.
Cele:
- Rozwijanie percepcji wzrokowej;
- Opowiadanie treści obrazka;
- Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby;
- Rozwijanie logicznego myślenia.
Zabawy poranne
Domowa rytmika „Wielkanoc”
https://www.youtube.com/watch?v=IzHRK5i0G8s
„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Zadaje pytanie: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?
Rodzic tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego:
jajka – nowe życie,
baranek – symbol Pana Jezusa,
owies – wiosna,
wędlina – dostatek,
chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,
babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.
„Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- -słuchowo-ruchową.
Rodzic przygotowuje na dużych kartkach wzór koszyka. Dziecko mówi wyliczankę i maluje w powietrzu oburącz. Później te same czynności powtarza na małych kartkach, następnie z wykorzystaniem kredek. Na koniec dziecko rysuję kurczaczka.
Wielkanocny kosz robimy,
Zaraz go z witek złożymy.
Tu gałązka, a tam druga,
Już kurczaczek z niego mruga.
- „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa.
Dziecko i Rodzic, ustawiają się w dwóch rzędach, każdy ma na łyżce jajko. Ich zadaniem jest dobiec do wyznaczonego miejsca i wrócić. Wygrywa ta osoba, która pokona trasę jako pierwsza, nie upuszczając jajka.
- „Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje szablony pisanek lub liczmany – dla każdego po 10 sztuk. Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują treść zadań. Podpisują rozwiązanie za pomocą cyfr lub narysowanych kresek.
– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?
– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?
Kolejne zadania Rodzic może tworzyć według własnego pomysłu.
- „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
Rodzic ma do dyspozycji 2 drewniane łyżki. Dziecko realizuję rytm podany przez rodzica. Na przerwę w muzyce ma za zadanie słuchać, ile razy Rodzic uderzy łyżką o łyżkę. Tyle samo razy musi wykonać podane ćwiczenie: skłony, przysiady, pajacyki, piłeczki itd.
Na koniec zachęcam do obejrzenia
„Domowe przedszkole – Wielkanoc”
https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY