Data: 02.04.2021 r.

Temat: Opowiadamy o kurczątkach, cukrowym baranku…

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.

 

I

Zabawa poranna:

  • „Kura i kurczątka” –zabawa orientacyjno-porządkowa:
  • Dzieci chodzą po pokoju przy dźwiękach tamburynu /lub dowolnego instrumentu/. Są kurczątkami, które chodzą po pokoju – podwórku. Na hasło Kurczątka do domu!, kurczątka biegną do domków –miejsca wyznaczonego w pokoju. Dźwięk instrumentu ponownie zachęca kurczątka do spaceru po pokoju –podwórku.

 

II

  • Baranek, kurczaczki i pisanki –rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej:

 

Ma złociste rogi

I kożuszek biały.

Nie biega po łące

                                                Bo z cukru jest cały.    baranek cukrowy

 

Wykluły się z jajek

Są żółciutkie całe.

Będą z nich kogutki,

                            Albo kurki małe.  –  kurczaczki

 

Leżą w koszyczku

Pięknie ułożone.

W kolory i wzory

                     Mocno ozdobione.  – pisanki

 

 

  • Wskazywanie rzeczy /np. na obrazku lub w koszyczku przygotowanym przez rodzica/, które są rozwiązaniem zagadek.
  • Przeliczanie wielkanocnych ozdób:
  • Ile jest kurczaków?
  • Ile jest pisanek?
  • Ile jest baranków?
  • Czego jest więcej a czego mniej?

III

  • Koszyczek wielkanocny – ćwiczenie pamięci wzrokowej:
  • Rodzic pokazuje obrazek koszyczka wielkanocnego z cukrowym barankiem, pisankami, palmą, kurczakiem. Dzieci oglądają obrazek. Potem rodzic odwraca obrazek i prosi dziecko, żeby powiedziało, co na nim było.
  • Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.