Data: 02.04.2021 r.
Temat: Opowiadamy o kurczątkach, cukrowym baranku…
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.
I
Zabawa poranna:
- „Kura i kurczątka” – zabawa orientacyjno-porządkowa:
- Dzieci chodzą po pokoju przy dźwiękach tamburynu /lub dowolnego instrumentu/. Są kurczątkami, które chodzą po pokoju – podwórku. Na hasło Kurczątka do domu!, kurczątka biegną do domków –miejsca wyznaczonego w pokoju. Dźwięk instrumentu ponownie zachęca kurczątka do spaceru po pokoju –podwórku.
II
- Baranek, kurczaczki i pisanki – rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej:
Ma złociste rogi
I kożuszek biały.
Nie biega po łące
Bo z cukru jest cały. – baranek cukrowy
Wykluły się z jajek
Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki,
Albo kurki małe. – kurczaczki
Leżą w koszyczku
Pięknie ułożone.
W kolory i wzory
Mocno ozdobione. – pisanki
- Wskazywanie rzeczy /np. na obrazku lub w koszyczku przygotowanym przez rodzica/, które są rozwiązaniem zagadek.
- Przeliczanie wielkanocnych ozdób:
- Ile jest kurczaków?
- Ile jest pisanek?
- Ile jest baranków?
- Czego jest więcej a czego mniej?
III
- Koszyczek wielkanocny – ćwiczenie pamięci wzrokowej:
- Rodzic pokazuje obrazek koszyczka wielkanocnego z cukrowym barankiem, pisankami, palmą, kurczakiem. Dzieci oglądają obrazek. Potem rodzic odwraca obrazek i prosi dziecko, żeby powiedziało, co na nim było.
- Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.
Od nauczyciela wspomagającego:
- Jako pomoc można zastosować zdjęcia będące rozwiązaniem zagadek:
- Baranek cukrowy: https://pl.pinterest.com/pin/508906826635168901/
- Kurczaczki: https://pixabay.com/images/id-5014152/
- Pisanki: https://pixabay.com/images/id-3101446/
- Koszyczek wielkanocny: https://pl.pinterest.com/pin/103512491425886818/