Środa 07.04.2021r.

Temat kompleksowy: „Tajemnice świata”

Temat dnia: „ Żarówka”

 

  1. Poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
  2. Rozwijanie słownika czynnego;
  3. Zachęcanie do zdobywania wiedzy.

 

 

  • „Żarówka” – słuchanie zagadki Zbigniewa Dmitrocy.

 

Dziecko rozwiązuje zagadkę, mówi, jak wyglądają żarówki, do czego służą, w jakich sprzętach są wykorzystywane.

  • Oglądanie różnych żarówek

https://www.google.com/search?q=Żarówka&client=opera&hs=9Rs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiQ-crViOrvAhVmk4sKHVvqD7sQ_AUoAXoECAIQAw

  • „Kto wymyślił żarówkę?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic zadaje pytanie: Jak było na świecie, gdy nie było żarówek? Dziecko odpowiada. Na koniec rodzic systematyzuje wiedzę wykorzystując film edukacyjny.

 

  • Oglądanie filmu edukacyjnego „Światło dawniej i dziś”

https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw

 

  • „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa.

Rodzic prezentuje przedmioty w woreczku na literę „W”, oraz inne.  (może do tego wykorzystać poszewkę na poduszkę) i prosi, aby dziecko wymówiło nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dziecko słyszy jakąś zależność. Następnie prosi, aby ułożyć na jednej kupce te rzeczy, których nazwy zaczynają się głoską w, a na drugiej – inne przedmioty. Na koniec dziecko je liczy.

 

  • Oglądanie filmu edukacyjnego „ABC Zabawa – Literka W”

 

https://www.youtube.com/watch?v=8BQLyYXHpWg

 

  • „Coś na w” – zabawa spostrzegawcza, ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową.

 Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w otoczeniu rozpoczynających się głoską „W”  Następnie dziecko dzieli te wyrazy na sylaby.

 

  • Praca w kartach pracy– prezentacja liter w, W, ćwiczenie słuchu fonemowego.

Dziecko ozdabia sylwety literki w dowolny sposób

  • Kolorowanka – Pokoloruj 3 wybrane elementy.

 

 

  • Dla utrwalenia – „Bajka o literce W”

https://www.youtube.com/watch?v=_ooanYvSpW4

 

 

  • „Naśladujemy maszyny” – zabawa ruchowa.

Rodzic mówi, że różne maszyny to też wynalazki człowieka, np.: mikser, odkurzacz, kosiarka do trawy, dmuchawa do liści, samoloty, samochody itp. Rodzic podaje nazwę wynalazku, a dziecko naśladuje sposób jego poruszania się.

 

  • Na koniec zapraszam do osłuchania z piosenką „Wynalazki”

https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA