Data : 8.04.2021 (czwartek)

Temat : Segregowanie śmieci.

Cele :

  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego segregowania śmieci.

 

Przebieg dnia:

I

  1. Segregowanie śmieci.
  • Rodzic przygotowuje dwa worki na śmieci. Rozsypuje na podłodze butelki po napojach, woreczki z tworzywa, papierowe torebki, stare gazety. Dziecko segreguje śmieci – do jednego worka wkłada rzeczy wykonane z tworzywa sztucznego, a do drugiego – z papieru.
  • Należy także wyjaśnić, że aby prawidłowo wyrzucać śmieci jeżeli znajdziemy niebieski pojemnik należy do niego wyrzucić papier, a jeżeli żółte – tworzywa sztuczne.

 

II

Wykonanie pracy plastycznej „Pojemniki na śmieci”.

  1. Krótka rozmowa na temat segregowania śmieci.
    • Rodzic pokazuje dwa worki, które dzieci wypełniły posegregowanymi śmieciami. Wyjaśnia dziecku, że z odzyskanego ze śmieci papieru można otrzymać papier, np. na pudełka na buty papier toaletowy, a z butelek – tworzywo na pojemniki. Oglądanie wraz z dzieckiem zdjęć pojemników na papier i tworzywa sztuczne.
  2. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
  • Rodzic drukuje poniższy obrazek. Zadaniem dziecka jest wyklejenie małymi kawałkami podartych samodzielnie kolorowych kartek obu pojemników. Papier – niebieski, plastik – żółty.
  • W miarę możliwości należy wyciąć z gazetek sklepowych produkty w opakowaniach papierowych i plastikowych. Zadaniem dziecka będzie przyklejenie opakowań przy odpowiednich pojemnikach.

 

III

  1. Nauka wyliczanki.

Ślimak, ślimak, pokaż rogi,

dam ci sera na pierogi.

Jak nie sera, to kapusty,

od kapusty będziesz tłusty.

  • (opcjonalnie) Pokazywanie, jak porusza się ślimak.

 

    2. Zabawa orientacyjno-porządkowa Fruwające motyle”.

    • Dziecko przygotowuje klocki w 4 różnych kolorach. Przy dowolnej muzyce tańczy z klockiem w takim kolorze, jaki określił rodzic. Co kilka chwil rodzic podaję nazwę innego koloru – zadaniem dziecka jest znaleźć klocek i dalej tańczyć, fruwać jak motyl.