Data : 8.04.2021 (czwartek)
Temat : Segregowanie śmieci.
Cele :
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie umiejętności prawidłowego segregowania śmieci.
Przebieg dnia:
I
- Segregowanie śmieci.
- Rodzic przygotowuje dwa worki na śmieci. Rozsypuje na podłodze butelki po napojach, woreczki z tworzywa, papierowe torebki, stare gazety. Dziecko segreguje śmieci – do jednego worka wkłada rzeczy wykonane z tworzywa sztucznego, a do drugiego – z papieru.
- Należy także wyjaśnić, że aby prawidłowo wyrzucać śmieci jeżeli znajdziemy niebieski pojemnik należy do niego wyrzucić papier, a jeżeli żółte – tworzywa sztuczne.
II
Wykonanie pracy plastycznej „Pojemniki na śmieci”.
- Krótka rozmowa na temat segregowania śmieci.
- Rodzic pokazuje dwa worki, które dzieci wypełniły posegregowanymi śmieciami. Wyjaśnia dziecku, że z odzyskanego ze śmieci papieru można otrzymać papier, np. na pudełka na buty papier toaletowy, a z butelek – tworzywo na pojemniki. Oglądanie wraz z dzieckiem zdjęć pojemników na papier i tworzywa sztuczne.
- Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
- Rodzic drukuje poniższy obrazek. Zadaniem dziecka jest wyklejenie małymi kawałkami podartych samodzielnie kolorowych kartek obu pojemników. Papier – niebieski, plastik – żółty.
- W miarę możliwości należy wyciąć z gazetek sklepowych produkty w opakowaniach papierowych i plastikowych. Zadaniem dziecka będzie przyklejenie opakowań przy odpowiednich pojemnikach.
III
- Nauka wyliczanki.
Ślimak, ślimak, pokaż rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty,
od kapusty będziesz tłusty.
- (opcjonalnie) Pokazywanie, jak porusza się ślimak.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Fruwające motyle”.
-
- Dziecko przygotowuje klocki w 4 różnych kolorach. Przy dowolnej muzyce tańczy z klockiem w takim kolorze, jaki określił rodzic. Co kilka chwil rodzic podaję nazwę innego koloru – zadaniem dziecka jest znaleźć klocek i dalej tańczyć, fruwać jak motyl.