DATA:  12.04.2021 (poniedziałek)

TEMAT TYGODNIA: W ŚWIECIE TEATRU

TEMAT: Teatrzyk sylwet.

CELE:

  • rozwijanie mowy,
  • wypowiadanie się na temat teatrzyku

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I

  1. Zabawa kształtująca pojęcia związane z odległością.
    • Rodzic rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich odstępach wzdłuż wyznaczonej wcześniej trasy. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.
    • Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie..

II

  1. Teatrzyk na podstawie wiersza A. Świrszczyńskiej „Zabawa w żaby i bociany”.
    • Prosimy o przygotowanie sylwety żab i bociana (można wydrukować z internetu kolorowe obrazki lub wspólnie narysować i pokolorować) .
    • Rodzic poruszając sylwetami, inscenizuje utwór. Oglądanie teatrzyku inscenizowanego przez rodzica.

 

Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.

Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!

Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!

Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?

Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.

Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!

Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.

Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.

Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.

Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!

Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle!

 

  1. Rozmowa na temat teatrzyku:
  • Kto występował w teatrzyku?
  • Co robił bocian? Co robiły żabki?

 

III

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jestem postacią…”. Dzieci naśladują, samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.
  2. Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Przed zabawą w teatrzyk proponuję wytłumaczyć dziecku na czym będzie ona polegała i na co dziecko powinno zwrócić uwagę (na to, co robią żabki i bocian).
  • Sylwety żaby i bociana można przytwierdzić do drewnianych patyczków.

Sylweta żaby: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba

Sylweta bociana: https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/bocian-szablon-do-wycinania/ (aby pobrać, należy na stronie kliknąć napis Download Now! )

  • Można również zaproponować dziecku wspólną zabawę w teatrzyk na ten sam lub inny temat.