Wtorek 13.04.2021r.

Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat”

Temat dnia: „W kinie”

 

 

Cele:

  1. Kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej;
  2. Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych;
  3. Wdrażanie do odbierania świata poprzez różne zmysły;
  4. Rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel;
  5. Rozwijanie percepcji wzrokowej.

 

 

  • Poranna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

  • „W kinie” – słuchanie wiersza.

 

  • „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic  mówi zdania, dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Następnie dziecko uzasadnia, dlaczego tak myśli.

Przykładowe zdania:

– W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;

– W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji;

– W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć;

– W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać;

– W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

 

 

  • „Jak powstaje film?” – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=s4XU6REirxc

 

  • Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa.

Rodzic wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci. Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa, co to jest. Następnie razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot.

Rodzic jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dziecko wymówiło nazwy tych przedmiotów, oraz podzieliło je na sylaby.

 

  • „W fotelu kinowym, coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dziecko siada wygodnie w domowym „fotelu kinowym” i podaje nazwy przedmiotów rozpoczynających się głoską „F” w swoim otoczeniu.

 

  • ABC Zabawa – litera F

https://www.youtube.com/watch?v=g6fgLAYw8oU

 

 

  • „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się według rytmu podanego przez Rodzica. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.

 

  • Praca z kartą pracy – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.

 

  • „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna.

Rodzic przygotowuje kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dziecko rysuje postacie ze swojego ulubionego filmu.

 

  • „Muzyka filmowa” – rozwiązywanie zagadek słuchowych.

Rodzic przygotowuje fragmenty muzyki z różnych bajek. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, z jakiej bajki pochodzą te fragmenty muzyki.

 

  • Piosenka o literce f:

https://www.youtube.com/watch?v=_9bFunWBSjg