DATA: 13.04.2021 (wtorek)
TEMAT: Przyjęcie u lalek.
CELE:
- rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów /metodą łączenia elementów w pary/ i liczenia w zakresie czterech.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I
- „Szybko –wolno” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Dzieci biegają po pokoju w tempie podanym na bębenku /może być inny instrument lub dowolny przedmiot wydający dźwięk/. Szybkie uderzanie w bębenek – dzieci biegają szybko, wolne – biegają wolno. Bębenek cichnie – dzieci zatrzymują się i stoją bez ruchu.
II
- Podwieczorek u lalek – zabawy matematyczne.
- Rodzic przygotowuje stolik i krzesełka z kącika lalek. Dzieci sadzają przy stoliku cztery lalki /mogą być pluszaki/. Liczą je. Potem rodzic nazywa je, opisuje ich wygląd, a dzieci wskazują odpowiednie lalki /pluszaki, zabawki/.
- Dzieci kładą przed każdą lalką talerzyk i sprawdzają, czy wystarczy talerzyków dla każdej lalki. Rodzic pyta: “Czy lalek i talerzyków jest tyle samo?”
- Dzieci stawiają przed każdą lalką kubeczek. Sprawdzają, czy wystarczy kubeczków dla każdej lalki. Rodzic pyta: “Czy lalek i kubeczków jest tyle samo?”
Tak samo postępują z łyżeczkami, babeczkami itp…
III
- Powitanie rąk:
- witają się palce jednej ręki z palcami drugiej ręki;
- witają się palce obu rąk z palcami rąk mamy lub taty.
- „Dwie ręce, dziesięć palców” –ilustrowanie ruchem treści wiersza K. Sąsiadka. Rodzic recytuje wiersz i ilustruje ruchem treść utworu, a dzieci naśladują.
„Dwie ręce, dziesięć palców”
Ja dziesięć palców mam,
Na pianinie gram.
Ja dwie ręce mam,
Na bębenku gram.
Ja dziesięć palców mam
I na trąbce gram.
Ja dwie ręce mam
I zaklaszczę wam
- Czytanie literatury dziecięcej.
Od nauczyciela wspomagającego:
- Ilość zabawek do liczenia należy dostosować do możliwości dziecka (można zwiększać lub zmniejszać ilość przedmiotów).
- Proszę zwrócić uwagę czy dziecko nie omija przedmiotów przy liczeniu i czy podaje ich prawidłową ilość.