DATA: 13.04.2021 (wtorek)

TEMAT: Przyjęcie u lalek.

CELE:

  • rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów /metodą łączenia elementów w pary/ i liczenia w zakresie czterech.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I

  1. „Szybko –wolno” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • Dzieci biegają po pokoju w tempie podanym na bębenku /może być inny instrument lub dowolny przedmiot wydający dźwięk/. Szybkie uderzanie w bębenek – dzieci biegają szybko, wolne – biegają wolno. Bębenek cichnie – dzieci zatrzymują się i stoją bez ruchu.

 

II

  1. Podwieczorek u lalek – zabawy matematyczne.

 

  • Rodzic przygotowuje stolik i krzesełka z kącika lalek. Dzieci sadzają przy stoliku cztery lalki /mogą być pluszaki/. Liczą je. Potem rodzic nazywa je, opisuje ich wygląd, a dzieci wskazują odpowiednie lalki /pluszaki, zabawki/.
  • Dzieci kładą przed każdą lalką talerzyk i sprawdzają, czy wystarczy talerzyków dla każdej lalki. Rodzic pyta: Czy lalek i talerzyków jest tyle samo?”
  • Dzieci stawiają przed każdą lalką kubeczek. Sprawdzają, czy wystarczy kubeczków dla każdej lalki. Rodzic pyta: Czy lalek i kubeczków jest tyle samo?”

 

 Tak samo postępują z łyżeczkami, babeczkami itp…

III

 

  1. Powitanie rąk:
    • witają się palce jednej ręki z palcami drugiej ręki;
    • witają się palce obu rąk z palcami rąk mamy lub taty.
  2. „Dwie ręce, dziesięć palców” –ilustrowanie ruchem treści wiersza K. Sąsiadka. Rodzic recytuje wiersz i ilustruje ruchem treść utworu, a dzieci naśladują.

„Dwie ręce, dziesięć palców”

Ja dziesięć palców mam,

Na pianinie gram.

Ja dwie ręce mam,

Na bębenku gram.

Ja dziesięć palców mam

I na trąbce gram.

Ja dwie ręce mam

I zaklaszczę wam

  1. Czytanie literatury dziecięcej.

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Ilość zabawek do liczenia należy dostosować do możliwości dziecka (można zwiększać lub zmniejszać ilość przedmiotów).
  • Proszę zwrócić uwagę czy dziecko nie omija przedmiotów przy liczeniu i czy podaje ich prawidłową ilość.