14 kwietnia 2021-środa
TEMAT KOMPLEKSOWY: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
TEMAT DNIA: BALET I OPERA NASZE SERCA NA TEATR OTWIERA
Cele: poznanie cech baletu i opery ,rozwijanie umiejętności tanecznych, rozwijanie poczucia rytmu.
Taniec przy muzyce
- „Co to jest opera?” – rozmowa kierowana. Pokazujemy dziecku ilustrację z dowolnej opery. Następnie tłumaczymy, że opera to taki rodzaj przestawienia teatralnego, w którym aktorzy rozmawiają ze sobą, śpiewając, a muzyka buduje nastrój opowieści.3.Obejrzenie filmu o operze –Opera – Tajniki muzyki i Smyki – Bing video4 „Grozik” – wprowadzenie tańca. – Słuchanie piosenki, nauka tekstu. Dziecko słucha piosenki i uczy się jej tekstu na pamięć, rytmicznie go powtarza – Nauka tańca „Grozik”. Dziecko porusza się po obwodzie koła podskakując.
Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele,
nazbierało niewiele, niewiele, hej!
Przyszedł do niej braciszek, połamał jej koszyczek!
Oj, ty, ty! Oj, ty, ty! Za koszyczek zapłać mi!
Oj, ty, ty! Oj, ty, ty! Za koszyczek zapłać mi!
Dziecko porusza się po obwodzie koła – cwał boczny. Tupie w miejscu. Klaszcze w dłonie. (na powtórzeniu) Grozi palcem, na przemian prawej i lewej ręki.
/www.bing.com/videos/search?q=piosenka+grozik&refig=c00b20213ba7456288c9477d1f5efdab&sp=-1&ghc=1&pq=piosenka+gr
- Karta pracy: pokoloruj baletnice