14 kwietnia  2021-środa

TEMAT KOMPLEKSOWY: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

TEMAT DNIA: BALET I OPERA NASZE SERCA NA TEATR OTWIERA

Cele: poznanie cech baletu i opery ,rozwijanie umiejętności tanecznych, rozwijanie poczucia rytmu.

  1. Baby Shark Dance | #babyshark Most Viewed Video | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children – Bing video

Taniec przy muzyce

www.bing.com/videos/search?q=gimnastyka+dla+dzieci+przy+muzyce&&view=detail&mid=49BD90B987C43F28331149BD90B987C43F283311&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dgimnastyka%2520dla%2520dzieci%2520przy%2520muzyce

  1. „Co to jest opera?” – rozmowa kierowana. Pokazujemy dziecku ilustrację z dowolnej opery. Następnie tłumaczymy, że opera to taki rodzaj przestawienia teatralnego, w którym aktorzy rozmawiają ze sobą, śpiewając, a muzyka buduje nastrój opowieści.3.Obejrzenie filmu o operze –Opera – Tajniki muzyki i Smyki – Bing video4 „Grozik” – wprowadzenie tańca. – Słuchanie piosenki, nauka tekstu. Dziecko słucha piosenki i uczy się jej tekstu na pamięć, rytmicznie go powtarza   – Nauka tańca „Grozik”. Dziecko porusza się po  obwodzie koła podskakując.

    Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele,

    nazbierało niewiele, niewiele, hej!

     Przyszedł do niej braciszek, połamał jej koszyczek!

    Oj, ty, ty! Oj, ty, ty! Za koszyczek zapłać mi!

    Oj, ty, ty! Oj, ty, ty! Za koszyczek zapłać mi!

    Dziecko porusza się  po obwodzie koła – cwał boczny.   Tupie w miejscu. Klaszcze w dłonie. (na powtórzeniu) Grozi palcem, na przemian prawej i lewej ręki.

    /www.bing.com/videos/search?q=piosenka+grozik&refig=c00b20213ba7456288c9477d1f5efdab&sp=-1&ghc=1&pq=piosenka+gr

    1. Karta pracy: pokoloruj baletnice