DATA:  14.04.2021( środa)

TEMAT:  Tak się bawimy.

CELE:

  • umuzykalnienie dzieci.
  • dziecko porusza się rytmicznie przy piosence.

 

 

Przebieg dnia:

 

I

  1. Ćwiczenia mimiczne.

Dziecko wraz z rodzicem pokazuje:

  • jak wystraszyłyby się, gdyby zabłądziły w lesie,
  • jak smuciłyby się, gdyby zgubiły ulubioną zabawkę,
  • jak cieszyłyby się, że idą do teatru lalek.

 

  1. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Przejdź przez tunel.

Rodzic wykorzystuje ( hula-hop, krzesełko, co ma w domu) przytrzymuje dziecku, a ono przechodzi przez np. obręcz , lub pod siedziskiem krzesła czyli przez tunel. Proszę powtórzyć 4 razy.

 

II

 

  1. Ćwiczenia słuchowe.

Rodzic gra na kilku instrumentach perkusyjnych (można wykorzystać akcesoria kuchenne do tego zadania). Potem dziecko odwraca się tyłem, a rodzic gra na wybranym instrumencie (na których grał wcześniej). Zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego instrumentu.

 

  1. Słuchanie piosenki „Tak się bawimy”.

   https://www.youtube.com/watch?v=MzPCxI0C480

 

1.

Idą małe misie,

brzuszki głodne mają.

Małe misie, małe misie

miodku dziś szukają.

 

Ref.:

Tak, tak, tak,

miodku dziś szukają.(bis)

 

2.

Idą małe kaczki,

krótkie nóżki mają.

Małe kaczki, małe kaczki

wesoło tupają.

 

Ref.:

Tak, tak, tak,

wesoło tupają (bis)

 

3.

Idą długie węże,

chociaż nóg nie mają.

Długie węże, długie węże

zwinnie się ruszają.

 

Ref.:

Tak, tak, tak,

zwinnie się ruszają (bis)

 

  1. Rozmowa na temat piosenki.
    • Co robią małe misie?
    • Co robią małe kaczki?
    • Co robią długie węże?

 

  1. Zabawa przy piosence.
    • I zwrotka – dzieci naśladują małe misie, idą i głaszczą się po brzuchach.
    • II zwrotka – dzieci chodzą, naśladując chód kaczki – kołyszą się z boku na bok i tupią.
    • III zwrotka – czołgają się po podłodze, naśladując ruchy węża.

 

III

  1. Ćwiczenia dykcyjne.

   Rodzic mówi zdania, a dziecko próbuje je dokładnie powtórzyć.

  • Królowa Karolina ma korale.
  • W szafie jest dużo sukni królowej.
  • Król siedzi na tronie w złotej koronie.
  • W zamku odbywa się bal.

 

 

 Od nauczyciela wspomagającego:

  • Zabawę z instrumentami można zmodyfikować: np. Raz gra dziecko, a raz rodzic.
  • Słuchanie piosenki możemy połączyć z jej jednoczesnym omawianiem (np. każdą zwrotkę i refren oddzielnie).