DATA: 14.04.2021( środa)
TEMAT: Tak się bawimy.
CELE:
- umuzykalnienie dzieci.
- dziecko porusza się rytmicznie przy piosence.
Przebieg dnia:
I
- Ćwiczenia mimiczne.
Dziecko wraz z rodzicem pokazuje:
- jak wystraszyłyby się, gdyby zabłądziły w lesie,
- jak smuciłyby się, gdyby zgubiły ulubioną zabawkę,
- jak cieszyłyby się, że idą do teatru lalek.
- Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Przejdź przez tunel.
Rodzic wykorzystuje ( hula-hop, krzesełko, co ma w domu) przytrzymuje dziecku, a ono przechodzi przez np. obręcz , lub pod siedziskiem krzesła czyli przez tunel. Proszę powtórzyć 4 razy.
II
- Ćwiczenia słuchowe.
Rodzic gra na kilku instrumentach perkusyjnych (można wykorzystać akcesoria kuchenne do tego zadania). Potem dziecko odwraca się tyłem, a rodzic gra na wybranym instrumencie (na których grał wcześniej). Zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego instrumentu.
- Słuchanie piosenki „Tak się bawimy”.
https://www.youtube.com/watch?v=MzPCxI0C480
1.
Idą małe misie,
brzuszki głodne mają.
Małe misie, małe misie
miodku dziś szukają.
Ref.:
Tak, tak, tak,
miodku dziś szukają.(bis)
2.
Idą małe kaczki,
krótkie nóżki mają.
Małe kaczki, małe kaczki
wesoło tupają.
Ref.:
Tak, tak, tak,
wesoło tupają (bis)
3.
Idą długie węże,
chociaż nóg nie mają.
Długie węże, długie węże
zwinnie się ruszają.
Ref.:
Tak, tak, tak,
zwinnie się ruszają (bis)
- Rozmowa na temat piosenki.
- Co robią małe misie?
- Co robią małe kaczki?
- Co robią długie węże?
- Zabawa przy piosence.
- I zwrotka – dzieci naśladują małe misie, idą i głaszczą się po brzuchach.
- II zwrotka – dzieci chodzą, naśladując chód kaczki – kołyszą się z boku na bok i tupią.
- III zwrotka – czołgają się po podłodze, naśladując ruchy węża.
III
- Ćwiczenia dykcyjne.
Rodzic mówi zdania, a dziecko próbuje je dokładnie powtórzyć.
- Królowa Karolina ma korale.
- W szafie jest dużo sukni królowej.
- Król siedzi na tronie w złotej koronie.
- W zamku odbywa się bal.
Od nauczyciela wspomagającego:
- Zabawę z instrumentami można zmodyfikować: np. Raz gra dziecko, a raz rodzic.
- Słuchanie piosenki możemy połączyć z jej jednoczesnym omawianiem (np. każdą zwrotkę i refren oddzielnie).